tisdag 13 augusti 2013

Blixtar och dunder.....

Vilken dag det blev igår. Promenadjoggen på förmiddagen,  besök, lunch och sen vek jag all tvätt. Åh vad skönt att ha det gjort! När jag sen hämtade Malin för att åka till tandläkaren började det åska och regna. Men vi klarade oss, vi hann kliva på bussen. Väl framme i Nynäshamn var det strålande sol. Och var så till vi åkte tillbaka hemåt. Väl ombord på bussen, halvvägs upp till Ösmo, öppnade sig himlen. Regnet vräkte ner och det blixtrade ocv dundrade nästan på samma gång. Väl framme vid dagis hade det nästan slutat regna igen. Vi hade en väldans tur.

Hemma fortsatte jag med barnens kläder. Rensade ur en hel ikeakasse med kläder från Malins garderob. Liten har vuxit.

På kvällen frågade Johanna om jag ville gå en promenad. Sagt och gjort. En dryg timme var vi ute och gick och stod sen och pratade en timme till utanför porten. Det var riktigt härligt men svalt ute.

Inne igen packade jag grabbarnas väskor, fixade ordning väskor till tjejerna (till dagis), plockade rent och hade mig. När det var dags att hoppa i säng hade en lätt träningsvärk börjat infinna sig.

Nu är jag nyvaken. Och jo, en träningsvärk härjar i min kropp... ;-) Idag har jag planerat in en vilodag, ska åka och lämna grabbarna till farmor och farfar så det blir en del bussåkande. Och imorgon blir det inget motionerande förrän till kvällen. Då borde kroppen hinna återhämta sig. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...