onsdag 15 maj 2013

Tankar kring allergi...

Yeay... Efter att ha glömt ta allergitablett en dag och inte droppat i ögonen ett par dagar är kliandet tillbaka i ögonen för full styrka idag. Dropparna fick det värsta att lägga sig lite men det ögat som strulade mest förra veckan strular massor idag med. Jag får alltså bita ihop och konstatera att jag numera kan kalla mig pollenallergiker...

En liten tanke finns i bakhuvudet... Det är inte bara jag som har reagerat mer på pollen i år än andra år. Även Sebastian har gjort det. Lägg sen till alla konstiga luftvägsproblem vi har haft hela vintern och även sjukdomar som inte hör till vanligheten för oss... Kan det vara så att kombinationen med för lite luft, för mycket luft, kyla och mögel har fått oss att må sämre?!

2 kommentarer:

  1. Det är visserligen så att de flesta reagerar mer i år än andra år men att ni reagerar mer i år är jag övertygad om har med er boendemiljö att göra!

    SvaraRadera
  2. En dålig boendemiljö sätter ju ner imunförsvaret generellt så att man då reagerar kraftigare är ju inte så konstigt.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...