torsdag 23 maj 2013

En resa till världens ände?

Idag blev det visst en sån där mellandag. Både på väder och skolarbetet. Det är grått ute och mellan varven kommer några regndroppar. Fast hellre nu än i helgen. Och skolarbetet har det varit lite mycket med den här veckan så jag kände att jag behövde en paus idag. Har ju ändå skickat in en väldans massa uppgifter dom här tre dagarna som har gått.

Idag funderar jag massor... Som alla, som följt bloggen ett tag, vet så trivs inte allt för bra här i lägenheten längre och vi letar nytt för fullt. Och det är sannerligen inte det lättaste. Vi har varit överens om att vi inte ska flytta längre ner i kommunen och varit nöjda med beslutet. Men nu har jag hittat en lägenhet som på pappret ser helt okej ut. I det område jag sagt att jag inte vill bo. Den är tre trappor upp utan hiss. Samtidigt verkar det egentligen inte vara nåt fel på området. Men det innebär nytt dagis och ny skola. Vi skulle komma närmre min skola men längre från Tonys jobb. Visserligen inte ens tio minuter med tåget men ändå. Vi kommer närmre båten med. Samtidigt hamnar vi i den delen av kommunen där det har strulat som mest med tågen... Å andra sidan har vi bil och kan åka uppåt med den...

Jag har egentligen bara passerat förbi området med bil och tåg och tyckt att det har legat jättelångt från centrum. Idag har jag kollat och vet att det kommer ta mig tio minuter en kvart till skolan och centrum... Skolor och dagis finns nära. Egentligen låter det så lätt. Att tacka ja om vi gillar lägenheten. Men samtidigt, den ligger vid världens ände! Vi får fundera och fundera lite till... Vem vet, vi kanske inte ens tycker om själva lägenheten när det väl kommer till kritan. ;o)

Nä, om jag ska ta och plocka fram skolböckerna en stund nu innan barnen kommer hem...


3 kommentarer:

  1. Det där med att hitta nytt boende är verkligen inte lätt. Det är ju där man ska bo då vill man ju att det ska kännas rätt. Men om ni åker och tittar på lägenheten så kanske ni får en känsla för hur det känns då och kan fundera och diskutera vidare efter det.

    Har två tävlingar i bloggen jag tänkte tipsa om. Ett där du kan vinna ett paket plusplus http://lottizdays.blogg.se/2013/may/tavling-ta-chansen-att-vinna-ett-paket-plusplus-pa-1200-bitar-2.html och en där du kan tävla om ett jättefint namnsmycke. http://lottizdays.blogg.se/2013/may/tavling-vinn-ett-valfritt-namnsmycke-fran-handgjort-cecilia-flykt.html
    Var gärna med om det är något som passar.

    SvaraRadera
  2. Spännande de låter måste jag säga:)... Världens ände :).. Nu blir jag nyfiken va ligger den:)!.. Ja skola och dagis är väl en trygghet som både ni och barnen byggt upp men samtidigt brukar ju barn va formnings bara.. Och om
    Ni ändå inte trivs i lägenheten...?! Ja det är ett svårt beslut men att titta på lägenheten är väl ett tillfälle ialafall:)..och det smarta beslutet du tog förra året när du inte mådde så bra.. Så tror jag att du tar ett lika klokt beslut denna gång lycka till

    SvaraRadera
  3. vi flyttade till världens ände, enligt mångaa, men har aldrig trivts så bra som nu =) våga satsa ni kan bara vinna på det!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...