fredag 24 maj 2013

Vilket år...!

I morse när jag strosade hem från dagis kom jag att tänka på att det är undefär ett år sen mitt liv tog en ny vändning. När jag läser tillbaka i bloggen upptäcker jag att dagens datum är samma datum som jag fick sjukskrivningen förra året. Ett helt år har gått! Det känns lite overkligt! Det är alltså ett år sen jag behövde ha ångest över att gå till en arbetsplats där jag inte längre mådde bra.

Det är också ett år sen jag valde att börja i skolan. Ett beslut som har varit bland de bästa jag har tagit! Jag har trivts oerhört bra i skolan. Eller jag trivs, för jag är ju inte klar. Tänk att jag, som alltid har gjort allt för att slippa vara på jobbet under somrarna, har valt att gå i skolan i sommar! Frivilligt! För det valet tog jag innan jag såg att jag behövde läsa i sommar. Jag blir stolt över mig själv.

Ser jag tillbaka på det gångna året har det varit både upp och ner. Det började på botten med sjukskrivningen från maj till juli. Men allt eftersom tiden gick vände livet tillbaka på rätt köl. Jag började skolan, supernervös. Och fanna nya vänner och en massa glädje. Slutet av året var en aning stressigt men å andra sidan levde vi med Tonys olycka då med. Och det här året började tufft med allt strul med lägenheten. Det tog mycket energi av mig och skolarbetet fick tyvärr komma i andrahand ibland. Ju närmre sommaren vi har kommit desto mer skolenergi har jag haft och allt det jag tappade i vintras är nästan klart nu. Jag har hunnit få några betyg; C i natur, B i administration 1 och 2. I samhälle vet jag att det väntar minst ett C. Och så fort jag fått in de sista uppgifterna i religion och psykologi så vet jag att betygen där hamnar på ungefär samma nivåer. Dom högre nivåerna alltså. Jag är skitstolt över det! För som jag skrev, jag har inte lagt all energi jag borde på skolan! Det ni!

Nu ska jag ge mig av från skolan för den här dagen. Vårens terminer är nu avslutade! Mitt sommarlov börjar. På måndag börjar sommarkurserna. Det känns bra. Skitbra!!!! Livet har fått en så stor omställning och jag är så glad att jag dels vågade ta steget att börja skolan, dels att jag hann komma underfund med hur jag mådde förra året och hann stoppa i tid.

Nu ska jag fira att ännu en termin är över!


2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att det har gått åt rätt håll!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att få läsa att du mår bättre nu och att det går så bra i skolan <3 Och att du trivs. Kram vännen

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...