torsdag 21 februari 2013

Krassligt och middagsfunderingar

Hur skönt är det inte att vända sig om och titta ut och konstatera att det har börjat ljusna ute? Speciellt när man var en aning seg innan. Jag blir på bra humör och piggnar till när jag ser det.

Torsdag idag. Veckan är snart slut igen. Det går fort nu. Fast då kommer ju våren snart med. :-)

Idag ska Oskar till skolan igen. Han är friskförklarad. Malin är fortfarande krasslig, hennes pappa likaså. Jag hoppas dom kryar på sig, i alla fall till helgen. Det verkar bli fint väder och det vore trevligt att kunna vara ute lite då.

Appropå helgen. Nu har vi ätit saffrans- och fisksoppa och musselsoppa sista två lördagarna. Jag funderar på vad jag ska hitta på till nu i helgen.  Har funderat på allt möjligt, bland annat hemmagjord sushi eller kräftor. Eller kanske räkor. Det var länge sen. Märks det att jag gillar skaldjur?  Samtidigt som det vore gott att bara äta en räktallrik är det ju skoj att prova nya recept. Å andra sidan tänkte jag prova ett nytt pirogrecept. Eller ja, maken ska få prova det. ;-)

Nu ska jag ta tag i barn och frukost innan skolan kallar. Och just det, det var väl nån läxa som behövde läsas med...

2 kommentarer:

  1. Ja ljusare har de verkligen blivit så härligt:) och bara en fråga:).. Du och maken borde skaffa en sån här kock firma att ni åker hem till folk och lagar all den goda mat ni gör:).. Och känner du att ni vill testa iden så kan vi på hästbacken ställa upp som försöks kaniner:)! Ha en bra dag i skolan

    SvaraRadera
  2. Både barnen och jag är överlyckliga över att det är för ljust för att tända värmeljusen på köksbordet när vi ska äta frukost.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...