tisdag 12 februari 2013

Jag njuter!

Idag går jag mot strömmen. Jag tänker inte synda med semla.
Istället tänker jag njuta av min semla!

Fettisdagen är en gång om året. Väljer man att äta semla enbart på fettisdagen innebär det att man äter semla en gång om året. Om man sen väljer att äta en eller sju semlor den dagen spelar ingen roll, jag tycker jag man ska njuta i stället för att se det som en synd! Varför skall det vara en synd att äta någonting som man tycker om och säkert blir alldeles glad av att äta? Nä, säg att ni har syndat när ni äter något ni mår dåligt av istället!

Hoppas fler än jag njuter av att äta semla idag!

4 kommentarer:

  1. Jag har sagt att OM det bjuds på semlor på jobbet i eftermiddag så "får" jag äta en - trots att det inte är lördag :)

    SvaraRadera
  2. Helt rätt:) jag njöt av två i söndags och lär nog äta en idag Me och ja tänker göra som du NJUTA

    SvaraRadera
  3. Ja men visst ska man njuta av det goda man äter, annars kan man lika gärna vara utan anser jag. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...