lördag 16 februari 2013

Bortglömt, prov, folksamling och vårkänslor!

Bilden tagen för nästan exakt ett år sen. ;o)
Hmm... Kom just på, igen, att jag inte gjorde nåt åt det meddelande jag skrev i onsdags morse medan jag väntade på att Nynäsbostäder skulle komma... Får väl posta det sen, för det ligger nog kvar i mobilen, i stort sett klart. ;o)

Som sagt, jag fick besök av Nynäsbostäder i onsdags. Dom skulle komma för att borra hål bakom elementet i vardagsrummet och sätta dit nån ny ventiation. In kom sju personer och efter lite mätande och tittande konstaterade dom att den ventilationsgrejen dom hade med sig inte passade till vårt element då vi hade ett annat element än alla andra. Dom hämtade hit en annan ventilationsgrej som kanske skulle funka. Men eftersom dom skulle använda vår lägenhet som prov för vad dom skulle kunna göra i alla lägenheter så gick ju inte det. Så det blev inte fixat nånting där.

Däremot fick jag en chans att än en gån visa upp hur det ser ut i hörnet som blev mögligt och där det igen syntes en fuktig fläck. Det gick verkligen att känna hurblöt väggen var. Dessutom passade jag på att visa hur tapeten inte sitter fast överallt där den ska utan att det är luftbubblor på måååånga ställen.
Medan jag visade upp den fuktiga fläcken hörde han som renoverade fasaden det och berättade att det hade varit massor av skador på väggen på utsidan när han höll på. Och så sa han nånting om konstruktionen i huset som jag inte riktigt förstod men som i alla fall gick ut på att det är något som ger köldras i väggarna och på så vis för med sig fukten... Fortsättning följer..

Och jo, en åttonde person hann dyka upp innan dom gick. För att istället knacka på hos grannen en trappa upp.

Själv fick jag ge mig iväg till skolan i ett rasande tempo men hade sån tur att Johanna kunde köra mig. :o) Resten av onsdagen laddade jag inför torsdagens geografiprov.

På torsdagsmorgonen ringde Nynäsbostäder igen. Nu ville dom komma och kika på elementet en gång till. Jag sa att dom var välkomna på eftermiddagen så att jag skulle hinna skriva det där geografriprovet. Som jag nog hade kunnat plugga liiite bättre till. Men jag tror jag fick till det ganska bra ändå.

Lagom till jag gav upp om att någon skulle komma och jag planerade för att hämta tjejerna tidigt ringde det såklart på dörren. Nynäsbostäder. Den gånger var dom bara fyra stycken, varav den ena inte var en av dom åtta från dagen innan... Resultatet blev att dom ska byta vårt element till ett som är lägre men som är tjockare. Så nu väntar vi på det. När dom var på väg att gå pratade jag lite extra med fastighetsskötaren. Han tyckte att vi redan nu skulle börja titta på tapeter till vardagsrummet även om det kan dröja ett tag innan det är klart. Så det ska jag ta tag i fram över.

Igår skrev jag ännu ett prov, den här gången i samhällskunskap. Tror tyvärr att jag blandade ihop riksdag och regering...Jaja... Lite koll har jag och jag hoppas att skrivuppgiften ger bättre poäng.

Igår kväll blev det en lugn kväll. Barnen var och badade på eftermiddagen med en kusin och farmor och farfar. Malin var helt lyrisk när hon kom hem och alla var lagom pigga och glada. Tyvärr fick nog badet Emilias förkylning att bli värre, eller att bryta ut. I natt hade hon lite lätt feber men den verkar vara borta i dag. Däremot hostar hon och har ont i huvudet. Stackars liten.

Idag är det inte så mycket inplanerat. Jag ska passa på att handla. I lugn och ro nere på kvantum. Till kvällen kommer Sofia och kikar på mellon med oss. Ska bli riktigt trevligt.

Morgondagen och nästa vecka ska läggas på pluggande. Har två prov och tre inlämningsuppgifter i olika ämnen som väntar. Men det ska nog bli bra.

Under tiden passar jag på och njuter av att det blir allt ljusare ute. Det är nästan dagsljus ute när jag lämnar tjejerna tidigt på dagis och det är fortfarande ljust ute när jag hämtar dom även om det är sen hämtning. Det är så härligt! Dessutom har vi haft lite töväder och det i kombination med fågelkvitter får mig att längta efter våren! Lägg till att snödropparna nästan är uppe im rabatterna på gården. Och vet ni, jag som alltid säger att det ska vara vinter fram till och med sportlovet och sen bli vår över natten... Det är en skolvecka kvar innan sportlovet!!! Var i hela friden har tiden tagit vägen?!  Det känns som att en månad av min vinter har gått åt till att bråka med Nynäsbostäder, att vara irriterad och att frysa... Men nu känns det faktiskt som att jag är på rätt köl med humöret igen. Vi har fått lite humanare temperaturer hemma även om det bara just nu är tillfälligt. Nä, nu ska jag lägga energin på det jag mår bra av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...