fredag 1 februari 2013

Ge mig!!! Jag vill ha!!!

Jag kan ju inte bara neggoblogga hela tiden. Och eftersom jag kommer skriva minst ett neggomail till idag, bara inte just nu, så har jag bestämt mig för att dagens första inlägg ska vara av den positiva sorten!
Idag är det den 1 februari. En ny månad. Som startas med härligt solsken! Och vet ni, halva vintern är redan förbi! Hur härligt är inte det!? Jag har en härlig familj och härliga vänner! Även om en stor del av tillvaron känns skit så finns det ju en massa positivt runt omkring.
Och tänk bara hur grad jag fick vara med och göra Martina i lördags. Bara en sån sak. Tänk att själv få känna samma glädje! Att få blir så där lyriskt lycklig att man måste gråta en skvätt! Men jag förstår henne. Jag skulle bli lika glad om jag fick en egen Tirapunji!

Har ni kikat på Tirapunjis sida? Sidan är full av en massa härliga väskor, den ena finare än den andra. Mitt stora problem är vilken modell och färg jag ska välja... För dom är ju hur läckra som helst.
Jag funderar på hur jag ska tänka när jag väljer - vad ska jag använda den till? Lätt svar - ALLT! Så den måste alltså rymma allt min vardag rymmer. Och jo, det känns som att det finns både en och flera väskor som passar in där. Jag upplever att alla väskor är utformade för att passa till det mesta.
Vilken färg ska jag välja då? Kanske en diskret svart som funkar till precis vilken färg i övrigt som jag väljer att ha på mig... Å andra sidan så har ju väskorna så härliga färger. En grön, jag gillar ju grönt. Eller en lila, lila är alltid snyggt och ligger i ungefär samma färgskala som mitt älskade rosa. Eller en blå, deras blåa nyans är ju bara så fin! Förstår ni mitt dilemma?
Jag skulle behöva en av varje färg ju! Och av varje modell för jag måste ju kunna variera mig lite med. ;o) En av favoriterna är denna gröna!
bild lånad hos Tirapunji.com

Det är faktiskt Ewas och Martinas fel att jag är så inne på att jag ska ha en Tirapunji. Jag hittade ju en jättefin på Åhléns innan jul men dels verkar den ha sålt slut, dels är ju dom här bara så snygga!

Och om ni känner att även ni blir lite lockade av att skaffa er en egen Tirapunji tipsar jag er om att kika in även på deras facebooksida just nu...

2 kommentarer:

  1. Det här med färg på väskan är inte alltid lätt!
    Jag älskar rött, men jag väljer oftast en svart för att det passar med allt :)
    Jag köpte en på lindex för något år sedan som jag älskar. Älskar när det är axelrem på den. Det är ett litet krav för mig.
    Men är sugen på att hitta en lite större axelväska som är smidig att ha när man ska iväg hela familjen och ha lite saker med sig :)
    Typ skötväskestor.

    SvaraRadera
  2. Men fan vad alla bloggar om dem!! =D Jag dör för väskor!! Man kan ju ha hur många som om det skulle behövas!
    Härlig färg! =D

    sv: hhahaha men precis! LIka många extra besökare lär hon få dem om hon startar en egen blogg. Hur fan skulle jag få fler läsare pga det ? haha Pinsamt!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...