torsdag 31 januari 2013

Fram och tillbaka, framtid och kämpa på!

Dagarna försvinner i ett rasande tempo. Äntligen har jag börjat komma in i skolarbetet. Det tog sin lilla tid. Tyvärr. Men det känns äntligen som att jag har koll på allt nu. Och så har jag bestämt mig för att inte plugga hemma mer än nödvändigt så länge det är som det är hemma. Å andra sidan vill jag knappt va hemma alls. Samtidigt som jag känner ett behov av att vara hemma. Kluvet...

Vad gäller hemma så gör dom tydligen allt dom kan för att hitta en lösning på kylan. I mina ögon är det väl bara att skruva upp värmen med det är vinter ute, ta merkostnaden och sen göra resten när det är varmt ute. Men så ligger ju inte besluten på mig.

Just nu går elementen för fullt där hemma och det är inte bara jag som reagerar på syrebristen det för med sig... Även barnen klagar på huvudvärker. Och jag börjar fundera på om all Oskars värk på ont i kroppen inte är enbart växtvärk utan hans kropp som mår dåligt av kylan...

Fukten och möglet hänvisade fastighetsskötaren till hon som är tekniskt ansvarig. Så jag ringde henne igår. Och hon sa att det numera ligger på fastighetsskötaren och att han skulle kontakta mig plus att en entreprenör skulle kallas in. På den vägen är det. Jag har fortfarande inte hört nåt.

Mina vänner är överens om att vi borde flytta... Jag önskar att det vore så enkelt. Så om nån känner för att hyra ut minst fyra rum och kök till oss kan ni ju meddela det. Vi vill helst flytta redan igår...

Och nä, jag ska inte låta livet sluta fungera på grund av att Nynäsbostäder inte sköter sitt jobb. Och skolan är som jag skrev på rätt köl. Dessutom har vi idag fyllt i papper om skolval för Emilia. Fatta att min lilla unge ska börja i skolan i höst!!! Det känns helt overkligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...