fredag 18 januari 2013

Vad var det?

I morse liftade jag med Johanna till skolan. När vi svänger ner mot stora vägen från mig ser vi regnbågen! Lite längre fram, nere på motorvägen, såg vi hur regnbågen var som en cirkel runt solen. Jag fick för mig att det heter nåt annat då och googlade lite. Tolkade jag rätt såg vi en halo. Det var mäktigt och vackert! Vädret i övrigt var strålande! Minst tio minusgrader, bli himmel, sol och ett glittrande snötäcke! Vädret är fortfarande sånt!

Så när läraren på sista lektionen sa att vi kunde plugga hemifrån sista timmen passade jag på att gå. Jag njuter gärna av solen en stund och pluggar i kväll i mörkret. :-)

Jo, just det. Strax efter att vi såg regnbågen körde vi genom täta dimmbankar med, med solen en strålande rätt genom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...