måndag 21 januari 2013

En helg med fullt upp!

Vi har haft en helg med fullt upp. Efter den tidiga hemgången i fredags var det riktigt härligt att få hämta Malin medan det var dagsljus ute. Emilia hämtades av farmor och farfar som tillsammans med grabbarna sen gick och badade. Kvällen blev lugn. Det gjordes kalasförberedelser och plockades lite här hemma.

På lördagsförmiddagen var vi bara hemma. Plockade det sista och gjorde tårtan till kalaset. Emilia hade ju beställt en godistårta så det fick det bli. Mums! Det blev lagom många barn, fem stycken med Emilia. Dom lekte, fiskade fiskdamm och fikade. Efteråt var Emilia riktigt nöjd. Hon fick sitt kalas med egeninvalda vänner och hon fick sin godistårta. :o)

Tony tog Malin och grabbarna med sig ut en liten sväng. Det gick inte att vara ute mer än så i kylan, mer än 15 minusgrader var det ute. Sen tog dom en tur till farmor och farfar medan vi kalasade här hemma. På kvällen var Malin en aning trött, speciellt som hon inte ville sova middag. Igen. Liten börjar bli stor. Hon var så söt när hon spelade på Tonys mobil. Rätt vad det var lade hon huvudet mot mobilen och spelade och vilade på samma gång. ;o)


I söndags tog jag med mig Emilia, Oskar och Sebastian för att gå på förhandsvisningen av Röjar-Ralf. Även den här gången var det MGroup Pr & Event som bjöd in! Vi mötte upp Martina med dotter på McDonalds innan vi gick vidare till bion. Väl framme fick vi förse oss med godis och dricka innan vi satte oss till rätta. Vi kom ganska sent och det var ganska fullt i salongen så barnen valde att sätta sig längst fram. Själv satte jag mig på raden bakom.
Filmen var riktigt rolig! Den utspelar sig i dataspelens värld och det är lite extra kul att känna igen figurerna som var med i filmen. Många glada skratt blev det. Däremot tycker jag att det var bra att det var sjuårsgräns på den. Emilia, som är 5,5 år gammal, tyckte att den var lite lätt läskig ibland. Så det är nog bra att barnen har en förälder med sig. Jag och barnen rekommenderar verkligen filmen och är tacksamma för att vi fick se den!
Efter filmen fick barnen med sig varsin goodiebag innehållandes bland annat tuschpennor från Sense och små söta tvålflaskor från SebaMed.
På kvällen var vi bara hemma och tog det lugnt. Det var välbehövligt efter helgen. ;o) Just det, jag måste ju berätta vem det är som är med Emilia på bilden ju! Det är Kerstin, en stor mjuk krokodil som bor på dagis. Varje får får hon följa med alla sexåringar, eller blivande sexåringar, hem under en helg. Sen skriver vi dagbok om helgen som gått och lämnar med när Kerstin lämnas tillbaka. Barnen gillar det verkligen. Emilia är tredje barnet här hemma som har med sig Kerstin hem. Oskar hade med henne hem för tre år sen och Sebastian för fem år sen. Jag hoppas att hon finns kvar om tre år när det är Malins tur. :o)

Idag har det varit en lugn dag. Jag har haft tjejerna hemma. I fredags när jag hämtade Malin berättade personalen att mer än hälften av barnen på hennes avdelning var hemma och var sjuka. Under helgen fick jag höra om ännu ett barn som blev sjukt. Eftersom jag ändå inte har några lektioner på måndagar och börjar rikigt sent på tisdagar bestämde vi att dom fick vara hemma. Hur vi gör resterande veckan vet jag inte ännu. Vore ganska skönt att kunna ha dom hemma. Vi ska bjuda på middag på fredag och på lördag ska jag iväg så jag väntar gärna med sjukdom till nästa vecka...

Jag hann tyvärr inte plugga riktigt lika mycket som jag hade tänkt under dagen men tänkte att jag skulle ta igen det under kvällen. Trodde jag. En hemsk huvudvärk satte stopp för det... =(

Nu ska jag kika klart på csi, hänga en tvätt och sen hoppa i säng... Imorn ska ni få en uppdatering om temperaturen i lägenheten... Det verkar i alla fall som att vi har rört om lite i grytan. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...