onsdag 16 januari 2013

Lite fortsättning då...

Jag ringde ner till Nynäsbostäders kontor och pratade med samma kvinna som igår. Jag sa att dom måste göra nåt och att vi inte kan acceptera att gå en vecka utan att kunna göra det vi kan för att höja temperaturen. Det höll hon med om. Jag påpekade även att vi har frusit i tre månader nu och är trötta på det här. Hon lovade att genast ringa så att nån kunde komma hit och mäta temperaturer på en gång. Jag kände mig lite skeptiskt till om nån skulle komma idag efter att samtalet var avslutat...

Gissa om jag blev förvånad när det ringde på dörren ungefär en timme senare. Det var samma man som var här förra veckan och luftade elementen. Han sa att det inte alls va så här kallt när han va här förra veckan. Jag svarade att jo, men inte ute... Han mätte i luften med sin termometer, som visade två grader mer än på mina termometrar så 17 i grabbarnas rum och 18-19 hos tjejerna. Från golvet där jag sover upp på väggen mätte han med en lasertermometern och fick 14-19 grader nerifrån upp. Han blev en aning chockad! I vardagsrummet uppmätte han 19 grader så inte i nåt rum var det tillräckligt varmt...

Han frågade om vi kunde stå ut till på fredag med våra temperaturer för att få lite temperturläsning på pucken i grabbarnas rum. Han förstod om vi inte ville vänta över helgen. Som avslutning gav han oss ett extra element och sa att man alltid kan ringa miljökontoret om inget händer... Jo, han sa att vi skulle kräva tillbaka på elräkningen sen med. ;-)

Det är skönt att vi har fått konstaterat att vi har för kallt hemma. Samtidigt känns det konstigt att vi skulle ha tre termometrar som allihopa visar två grader för kallt...

2 kommentarer:

  1. Era termometrar har ju legat still och stabiliserat sig så de visar säkert rätt.
    Det är konstigt att det blivit så kallt i år bara...
    Har de kollat listerna i fönstren?

    SvaraRadera
  2. hej hej.
    kul att hitta lite nya bloggar!
    ja det där med värme är problem här i vår bostadsrättsförening.
    Idag är det LYXFÄLLAN på tv.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...