onsdag 16 januari 2013

Vi ska tydligen frysa minst en vecka till...

Tony fick ett samtal från värden. Han hade lämnat nån mätpuck i brevlådan som ska placeras mitt i rummet och mäta temperaturen i en vecka. En hel jäkla vecka till!!! Och jag tolkar det till att vi inte kan använda fläkt eller annat för att höja temperaturen för att få så rättvis mätning som möjligt. Lägg till att smhi lovar -12 grader i helgen. Vi kommer frysa ganska bra då.

Jag ska snart ringa och dubbelkolla så allt blir rätt med mätpucken. Men shit vad sur jag är att det ska ta en vecka!!! Vi har ju påtalat att det är för kallt länge nu. Alldeles för länge. Jag kollade tillbaka i bloggen. Den 12 oktober skrev jag första gången att vi har fått det för kallt med nya ventilationen! Det är över tre månader sen!!!! Då hette det att det skulle ta lite tid att få ordning på allt det nya dom installerade... Helt sjukt!!! Och för en månad sen var det en ventilationskille här som sa att han skulle meddela Nynäshamnsbostäder att det är för kallt. I samband med det fick vi jättevarmt så vi trodde att dom gjorde nåt åt vår kyla. Men nä, kylan kom tillbaka. Sen kom jul och nyår och då blev det inte av att vi ringde. Men ändå, fatta att vi har påtalat kylan i över tre månader!!! Helt sjukt!

Uppföljning kommer...

1 kommentar:

  1. Tala om för dem att det är oacceptabelt att frysa i en vecka och att de i så fall får ordna annat boende under mätperioden.
    Kolla upp det med HGF.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...