tisdag 22 januari 2013

Hur går det då...?

Lite uppdatering om hur det går i vårt lilla köldhål.

Igår kom mannen från värden tillbaka. Han hade med sig två karlar till som skulle mäta lite mer. Bland annat hade dom ett sånt instrument som visar var det är kallt och varmt i olika färger. Överallt var det för kallt. Fortfarande. Vid min säng uppmättes den härliga temperaturen 10 grader. Fatta, det var tio grader där jag sover. Det är kallare än vi brukar ha i båten på vår och höst! Inte konstigt att det är så hemskt att kliva ur sängen när den väl är uppvärmd...

Mitt i allt mätande kom jag dessutom på att ventilerna i sovrummen var stängda. Oj liksom. Det drog ju kanske lite mycket i dom då... Dessutom var elementet igång i grabbarnas rum. Så dom ska komma tillbaka för en ny mätning. Utan element och med öppna ventiler. Tur i oturen så blev det kallt ute. Vi har fått lite mer värme på elementen än när det ligger strax under nollan.

I köket konstaterade dom att det drog rätt in ovanför fönstret. Så det kommer att åtgärdas. Men inte på en gång. Då finns risken att vi bara flyttar kylan till ett annat rum. Och köket är vi i minst så vi väntar hellre så resten får åtgärdas först.

Under lägenheten har dom hittat ett hål i väggen vilket antagligen är orsaken till kylan vid min säng.

Den äldre karln som mätte igår var nästan lite lyrisk över alla mätresultat. Det är så illa i vår lägenhet att han vill använda det som exempel på hur illa det kan bli... Och visst får dom gärna komma och titta, bara dom hittar en lösning snabbt... ;-) Han konstaterade dessutom att han inte gärna kunde be oss öppna upp ventilerna... Det brukar vara standard annars...

Så läget nu är att vi släpper in kylan, har stängt av extraelementet och väntar på en ny mätning. Och så väntar vi på en lösning... Helst redan igår. ;-) Men jag tror det kommer dröja. Tyvärr. Övriga boende ska ha okej temperaturer. Det är nåt som strular just i vår lägenhet... Det finns bara en positiv sak med att stänga av elementet, det blir lite mer härlig luft i lägenheten, även om den är för kall. När det är på och vi samtidigt måste ha stängda ventiler blir det sämre luft och jag vaknar så där tung i huvudet igen... Jaja...

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...