tisdag 29 januari 2013

Frustration på hög nivå!!!

Jag premiärbloggar från nya datorn. Sitter och håller på och lägger över filer från den gamla datorn till den nya. Det tar sin lilla tid. Muttrar en aning över att jag inte får ordning på mailen heller. Men så är det väl alltid i början innan man fått ordning på allt, att man muttrar en del. Det är ju en helt ny dator och nytt operativsystem mot vad jag är van vid också. Men klart jag är nöjd med datorn. Funderar på att pimpa den lite med nåt rosa. ;o)

Annars då? Jodå. Det känns som att all energi går åt till att frysa och tjata på värden så att vi nån gång ska få någon ordning på allt strul. Man blir ju inte direkt gladare och positivare av att hitta mer problem då. Fastighetsskötaren var här igår. Han konstaterade att det fanns fukt i väggen men tyckte att möglet bara var ytligt i tapeten och skulle skicka ärendet vidare till nån annan. Och jo, han konstaterade med att det inte fanns nån anledning för honom att täta mellan golv och golvlist, det var inte därifrån det drog. Vilket då innebär att kylan och draget kommer nån annanstans ifrån än där fastighetsskötaren trodde... Så när han hade gått var jag inte mycket klokare än innan.

Idag försökte jag få tag på både fastighetsskötaren och hon som är teknisk förvaltare och den jag har haft kontakt med. Den första ringde jag till lite för sent så telefontiden var slut. Den andra var sjuk så jag har lämnat ett meddelande till henne att vi kräver svar.

Kort där efter dök faktiskt fastighetsskötaren upp här hemma, för att sätta tillbaka golvlisten han tog bort igår. Då kunde jag passa på att meddela att temperaturen inne sjönk med 2,5 grad när temperaturen ute steg till ett par plusgrader. Så nu är det så där ohärligt dragit svalt här hemma igen. Han hade med sig utskrifterna på dom båda mätdosor som låg här förra veckan. I fredags, när vi var ungefär 10 vuxna och 4 barn hemma i ett rum fullt av värmeljus, steg temperaturen över precis ovanför 20gradersstrecket! Det borde ha varit riktigt varmt här då. Det är dessutom bara under det dygnet som det har varit över 20 grader i grabbarnas rum och då har dom ett extra element där inne... Men det finns fortfarande inte utarbetat hur det här ska lösas...

När det gäller möglet och fukten i väggen sa fastighetsskötaren att "dom nere på kontoret får besluta vad man ska göra" och så tyckte han att jag kunde ställa tillbaka bokhyllan om den stod dumt nu. Problemet är ju bara att vi dels inte vill flytta runt den mer än nödvändigt, dels att vi inte vet om det blir fuktigare där då igen. Och det sa jag. Dessutom sa jag att vi vill veta om det finns mögel i väggen som bara ligger och väntar på att det ska bli fuktigt igen. Hans svar var att kontoret sköter det. Han kan inte göra mer än han gjort.

När han hade gått iväg ringde jag miljökontoret. Nu drar jag in dom. Det har snart gått en månad sedan vi började bråka ordentligt, det har gått i alla fall 1,5 månad sen ventilationskillen sa till Nynäsbostäder att vi har för kallt och vi har påpekat det i snart fyra månader. Det är inte okej nånstans längre att vi lever så här. Och att nya problem dyker upp och nonchaleras på samma sätt... Nu får det vara nog!

5 kommentarer:

  1. Fy fasen för kyla! Vilka nötter till hyresvärdar ni har! Låter som om ni borde flytta!
    Hoppas allt löser sig! Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är ju att hitta ett annat boende... Men visst längtar vi härifrån ganska rejält just nu...

      Radera
  2. Det är INTE ok någonstans!!!!!! Skämmes ta mig..... på värden!!!

    SvaraRadera
  3. Det är INTE ok någonstans!!!!!! Skämmes ta mig..... på värden!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du... Jag känner hur all ork bara rinner av mig. Hur jag liksom inte funkar som jag borde längre pga av allt strul...

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...