söndag 27 januari 2013

Bottenkänning...

Efter en helg som har varit så bra har vi nu lite bottenkänning hemma.

Gårdagen blev lika bra som fredagen. Träffade B och hans flickvän för lunch på stan. Jättetrevligt och väldigt roligt att prata om skillnader mellan Sverige och andra länder både kulturellt och när det gäller mat.

Därefter försökte jag mig på lite sista minuten-shopping utan resultat innan jag åkte hem till Martina.

Sen kom även Skrotmamman, Ewa och Marie-Louise. Martinas man hade lagat massor med supergod persisk mat så jag var riktigt mätt resten av kvällen. Jag måste komma ihåg att be honom om några recept.

Vi skrattade och pratade och skrattade. Och Martina fällde en liten tår. Av glädje. Hon fick en valfri Tirapunji-väska. Jag är inte ett dugg avundsjuk!
-psst tjejer, ni vet att jag också har fyllt år va? *fniss*

När det bara var jag och Martina kvar blev det ännu mera prat. Till klockan var två på morgonen och vi konstaterade att det skulle komma en morgondag med pigga barn. Men åh vad härligt det var att få sitta prata så där!!!

Idag vaknade jag en aning trött men nöjd och glad. Tyvärr vändes humöret abrupt på eftermiddagen... Jag plockade och fixade i vardagsrummet. Fastighetsskötaren ska komma imorn för att täta mellanrummet mellan golv och golvlist utmed väggen vid vår säng, där det är så kallt.
För att han ska kunna göra det måste vi flytta på ena bokhyllan. Bakom den gjorde jag mardrömsupptäckten. En stor fläck svart mögel!! Så nu blir det ännu mer jobb i vår lägenhet... Suck...

Fortsättning följer... Igen ... Men just det, vi har haft lite humanare temperatur inne i helgen. Men nu vågar vi inte virvla runt luften...

1 kommentar:

  1. Men nej inte det också :(
    Efter en så trevlig helg så måste ni mötas av mögel :( Kram vännen

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...