lördag 22 december 2012

Sillar och mardrömmar.

Jag lyckades trycka undan alla neggotankar igår medan maken gjorde Jansson och sen fixade jag potatisgratäng. Och när dom stod i ugnen gjorde sillsalladen. Det bara måste finnas hemmagjord sillsallad på mitt julbord. Sen fortsatte jag med sillarna. Först min älskade citrussill, sen provade jag att göra mammas ryska sill och till sist en julsill. Sen tog sillen slut. Jag hade visst räknat lite fel. Så honungssillen får jag göra idag.

Idag ska vi dessutom limma pepparkakshuset. Det blev inget egenbakat. Jag hittade varken kaveln eller mallen så det fick bli den snabba utvägen.

Jag tänkte ge mig på en jordgubbskola med. Ska bli spännande. Tror att den är lite fudgeaktig. Och så måste jag hinna med julkolorna. Ovanpå detta önskar jag att jag skulle våga mig på att göra knäck... Vi får se... :-) Så om nån känner sig manad att ge mig hemmagjord knäck i julklapp är det helt okej. ;-)

Humöret känns bättre idag. Synd bara att nattsömnen skulle störas av mardrömmar... För i natt har barnen sovit. Jag vaknade av att det kryllade av spindlar överallt. Uscha!!! Det finns nästan inte värre mardrömmar...

Nu ska jag ligga och dra mig en stund innan jag tvingar barnen att fixa frukost. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...