tisdag 11 december 2012

Lugn, stress, lugn, stress, lugn...

Tänk att en morgon som börjar i riktigt lugn takt kan bli så stressig...

Jag vaknade och kände mig riktigt pigg så jag började med min frukost och tänkte att det var så skönt att inte behöva stressa. Ungarna kunde få sova en stund till och Tony behövde jag inte väcka alls. Trodde jag...

Rätt vad det var kom jag på att busstiderna är förändrade i nya tidtabellen. Snabbt ut på sl och mycket riktigt. Bussen går numera 16 minuter tidigare. Yeay! Snabbt upp med barnen, upp med ett stycke make för att få hjälp med barnen, frukosten fick jag slänga i mig och sen iväg.

Vi hann i väg i bra tid, jag kunde lämna i lugn och ro på dagis för att sen gå till bussen. Som var försenad... Tänkte då att jag lika gärna kunde ta tåget och vandrade dit från centrum. Nä, för då är även tåget försenat... Så det slutade med att jag tog bussen i alla fall. Det är ju tur att den går tidigare numera, så jag slipper stressa till lektionen.

Det känns som att dagen bara kan bli bättre nu. :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...