måndag 10 december 2012

Stressläsande, nobelfirande och svarta pannkakor!

Jag sitter i en tom datasal. Lyssnar på lite bra musik och försöker plugga. Det är inte det lättaste när man inte har rätt böcker med sig. Engelskalektionen blev inställd för oss som redan har gjort dom nationella proven så dom som har missat kan skriva. Jag hade inte planerat för det från början... Johanna är på lektion och eftersom jag ska lifta hem med henne tänkte jag att jag skulle plugga lite istället... Trodde jag...

Jag har i alla fall gjort en del vettigt idag så jag behöver inte ha dåligt samvete. Vi hade den muntliga redovisningen på romanerna i morse. Jag hann precis läsa klart min. Läste det allra sista i klassrummet. Men jag tror det gick ganska bra i alla fall. Dessutom festade vi till det med cider i champangeglass, saffranskladdkaka med glöggrädde, chokladrutor med kokostoscatäcke och en aladinask. Vi passade på, det är ju ändå nobeldagen idag. :)

Snart är det dags att åka hem. Ska bli skönt. Det börjar kännas att jag satte och läste jättesent igår och dessutom ringde klockan redan vid fem i morse så att jag skulle hinna med att läsa klart. Blir nog en tidig kväll idag. Men först ska det fixas svarta pannkakor till ett födelsedagsbarn!

Oskar fyller 8 år idag!!! Tänk vad tiden går! Hur kan han redan vara åtta år gammal?!

Nä, susa hem nu! Bättre uppdatering sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...