tisdag 4 september 2012

Här bor vi.

Jag har fått frågan hur vi får plats två vuxna och fyra barn i en lägenhet på 80kvm. Här kommer lite bilder. Och ja, det är rörigt hemma hos oss. Jag bjuder på det. ;-)
 Köket har plats för köksoffa och bord med sex platser utan problem. I julas satt vi nio stycken och åt julmat vid bordet.
 
Tjejernas rum. Dom har mycket utrymme kvar att leka på.
Grabbarnas rum. Inte lika mycket utrymme men å andra sidan leker dom inte lika mycket på golvet som tjejerna gör.
Hallen rymmer en stor frys och det gamla köksbordet som får agera datorbord till mig och maken. Min lilla röriga studiehörna. ;-) Den här är delen av hallen är utanför grabbarnas rum. Vi har dubbelt så mycket hall i lägenheten överlag.
Sovrum i vardagsrummet. Vi har en 140-säng. Inte för utrymmets skull, vi skaffade den på den tiden vi hade sovrum. Här syns tvn med. Stor och klumpig får den ändå plats.
Hyllorna får fortfarande plats dom med. Tyvärr har jag en förmåga att spara ren tvätt på hög i det hörnet...
Framtida projekt är att byta ut till en enda soffa som alla får plats i. Nu är soffan mot väggen en del av den gamla hörnsoffan och den andra är en bäddsoffa. Som vi typ aldrig använder. Drömmen är en snygg soffa med divandel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...