tisdag 28 augusti 2012

Stopp!

Gick upp tidigt i morse. Redan klockan halv sex satt jag och försökte med min matteläxa. Jag och läxan är inte överens...

Kikade på termometern i samma veva. Drygt 8 grader ute. Burr... Fick sen höra från vänner om temperaturer ner till 1,5 grader. I augusti!!! Nog för att jag trott att hösten blir lång och sval men inte redan nu, tack!!! Jag skulle gärna vilja gå med bara ben några veckor till...

Vad jag däremot absolut inte skulle göra just nu är att sätta på barnen mössor. Visst, temperaturen är låg på morgonen men inte under dagen. Och vad ska jag då sätta på barnen när det verkligen blir höst?!
Jag mötte barn på väg till dagis i stickade mössor! Blev alldeles chockad!
Vad säger ni andra, är det dags för mössa redan nu?

Avslutar med att skicka en massa kramar till min vän S som har det tufft idag...

4 kommentarer:

  1. Sv:Jag ville ju träffa dig med!!!! :( Hoppas ni hade skoj iaf!! Hoppas vi får tillfälle att ses snart ändå!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Kika gärna i min blogg för att se exakt vad jag tycker barnen aka ha. Och en tunn mössa är lätt att ta av när d blir varmare

    SvaraRadera
  3. brrr hösten kom verkligen snabbt i år :(

    SvaraRadera
  4. Usch nu börjar det bli kallt... Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...