tisdag 10 juli 2012

Oj, vad mycket!!!

Jag tröttnade på att sitta inne så barnen fick göra sig klara för en promenad. Vi skippade vagnen och istället tog jag med bärmesen till Malin inte skulle orka gå mer.

Vi gick en lång tur via kyrkan och över tågspåret. Tog väl nästan två timmar innan vi var hemma igen och Malin gick en stor del av vägen.
Men det var inte sträckan som gjorde att det tog tid, de var alla smultron vi hittade.

Jag fick Oskar att fylla ett grässtrå men ganska snart kom han med en näve till. Så jag rotade fram en påse när inte min näve räckte till längre.
Det blev nog ett par, tre deciliter bär som vi tog med hem. Och då har barnen ändå ätit massor med.
Till kvällen väntar smultrontårta men innan dess tänkte vi åka ner till hamnen och titta lite på båtarna. :-)

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...