fredag 18 maj 2012

Vad händer?!

Jag känner mig som världens sämsta bloggare ibland men det är liksom så där att livet tar över mellan varven och orken att blogga blir för liten... Eller så är det den där hemska tröttheten jag går med hela tiden...

Jag lovade en uppdatering om mitt möte med studievägledaren och det är klart att ni ska få det med! Det böhövdes bara lite tid för mig att landa i alla känslor och tankar som kom med det plus att vi dessutom gick på en begravning några timmar efter.

I alla fall - jag träffade en jättetrevlig studievägledare som förklarade att mina betyg nog tyvärr är alldeles för gamla vilket betyder att jag antingen komme behöva plugga in ungefär hälften eller allt av dom teroretiska ämnena. Vilket jag faktiskt redan hade misstänkt. Är ju ändå många år sen jag slutade gymnasiet nu. Och eftersom jag valde att hoppa av, strula lite, börja om och sen börja om ytterligare en gång när gäller gymnasiet och sen toppade det med att flytta hemifrån sista terminen och jobba mer än jag var i skolan så slutade det med att mina betyg inte är dom bästa. Ens i dom ämnen jag hade bra betyg i på högstadiet.

Så som det ser ut nu ska jag söka tjänstledigt från jobbet för att plugga. Startar med svenska, engelska, matte och samhälskunskap. På heltid. Yups, dessa fyra ämnen blir studier på heltid. Känns riktigt bra. Återstår bara att få allt att klaffa nu. :o)



3 kommentarer:

  1. Men vad ska du blir när du blir stor då? Tidsperspektiv?!
    Spännande!!

    SvaraRadera
  2. Funderar på att bli fritidsfröken. Våga vägra rätt titel. ;o) Och till jag är klar... ;o)

    SvaraRadera
  3. Trist att behöva men samtidigt härligt att göra det. Jag är ju klar nu med gymnasiet om ett par veckor och tar studenten :D
    jag fick läsa in alla ämnen och lite extra hehe.

    kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...