onsdag 2 maj 2012

Försommar, facklor och bebismys...

Vi fick en lite annorlunda dag på Valborg. På morgonen bestämde vi oss att ge oss iväg till Andrea & co. Bara minuter senare gav vi oss iväg. För att göra en lång historia kort så slutade det med att vi åkte fyra stationer tur och retur på knappa två timmar... En massa strul med tågen gjorde att vi fick vända hem... Inte riktigt det vi hade planerat.
Jag och barnen fick ändå en trevlig dag. Vi åt lunch i kiosken och tillbringade flera härliga timmar ute på gården.

Efter en god middag klädde grabbarna om till scoutkläder och vi gick sen iväg för att samlas med övriga scouter. Scoterna går varje år fackeltåg ner till brasan och grabbarna tycker det är jätteskoj. I år hittade Emilia en kompis bland dom andra barnen så även hon ställde sig i ledet. Nästa  hela vägen bar hon en egen fackla. När det blåste bort aska var det lite läskigt men annars var hon jätteduktig.

Tyvärr gick det mesta av tiden nere vid brasan åt till att köa för en sockervadd. Det var första och sista gången jag gjorde det. Nästan en timme tog det!!!

Igår var det arbetsdag för mig. Tyvärr. För det var ju så strålande härligt sommarväder!!! Men en liten stund hann jag få i solen i alla fall.

Och så har jag dessutom så tur att jag är ledig idag, ännu en försommardag!

Morgonen tillbringades i tvättstugan vilket ger oss hela eftermiddagen ute i solen. Och härligt är det! Linne-varmt med bara en liten bris som sveper förbi. Och som jag njuter!!! Och lika bra det för det låter som det svala våren kommer tillbaka i helgen...

Just det... Jag glömde ju berätta vad som hände... I måndags blev jag faster till en liten flicka. Mys!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...