måndag 23 april 2012

Minus som plus!

Måndag morgon. Fast det känns inte som måndag. Jag har jobbat långpass både lördag och söndag och varit hemma vid halv tio på kvällarna... Så för mig känns det som onsdag. Minst!

Är lite lagom stressad. Jag hade totalt missat att det är klämdag på Valborg och att skola och dagis är stängda. Både Tony och jag jobbar då. Blir till att försöka få ledigt då... På dagis hängde dessutom en diger lista med datum att hålla reda på i maj. Jag ska gå på två begravningar, Tony ska jobba en helg.... Och sen är det lite skolaktiviteter att hålla reda på... Fick ihop en liten lista på datum jag skulle behöva sluta tidigt eller vara helt ledig... Återstår att se om det går att lösa utan strul. Jag är skeptisk...

Annars då? Jodå, vi verkar vara helt friska igen. Sebastians feber som jag trodde skulle bli vattkoppor är borta och inga koppor hittade heller...
Hoppas dom håller sig friska ett tag nu!

Jag då? Trött så det räcker och blir över men på bra humör! Kan man bli annat när vågen fortsätter vara ens vän. Jag gör ju inget speciellt för att tappa vikt. Äter lite mindre, lite mer grönsaker och kämpar på med drickandet. Jo, jag har bytt ut rulltrappan vid Södra station till trappan!!! (och lyckas ändå komma nån minut tidigare till jobbet numera). Idag var det ytterligare -1kg. Det känns så jäkla bra! 2kg till och jag har nåt en stor milstolpe! Jag hoppas hamna där till sommaren. Vore kul.

Jag har börjat få kommentarer om att det syns att jag tappat vikt. Det värmer verkligen. Och som ni ser på bilden så blev bandet i klänningen stort. Inte konstigt att den kändes lite stor. ;-)
Så idag är en bra dag!!! Hoppas alla ni andra får en bra dag ni med!

4 kommentarer:

  1. Duktiga du som tappar i vikt.

    Har ni barnen på privat dagis eftersom det är stängt? Eller har de bara "studiedag" ?
    Vårt dagis stänger aldrig, däremot är det sammanslagning mellan avdelningar på sommaren men det tycker Melvin är roligt.

    SvaraRadera
  2. Wow vad duktig du är med vikten. Här står det helt still på viktfronten... Fast det beror nog mest på att jag inte orkar tänka på den just nu... Kram fina

    SvaraRadera
  3. Heja dig! Synd att jag missade dig i fredags då - men jag hoppas få se på karnevalen i så fall! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...