torsdag 29 mars 2012

Tidig start

Det blev en dag med fullt upp igår. Efter det vanliga frukostkaoset (som inte bara är kaos) gick grabbarna till skolan och jag och Emilia lämnade Malin på dagis. Därefter fick vi gå tillbaka nästan hela vägen hem för att besöka vårdcentralen för Emilias del. Dagis med flera har varit på oss om Emilias knasiga mage men läkaren såg inget konstigt med den. Hon tyckte vi skulle låta det vara så länge det inte blev värre. Och eftersom vi inte ens tänkte speciellt mycket på den innan "alla andra" började säga nåt är det lätt att just bara låta det vara.

Efter att jag hade lämnat även Emilia på dagis hade jag planerat att bara vara hemma och ta igen lite trötthet. Så blev det inte. Först planterade jag lite blommor på balkongen och sen fick jag ett ryck och plockade rent hela lägenheten och tog en vals med snabeldraken. Vid det laget var det dags att äta lunch och jag hann sitta och läsa en stund i soffan innan det var dags att gå iväg igen.

På eftermiddagen hade både Oskar och Sebastian utvecklingssamtal. Båda två fick massor av beröm från sina lärare och jag var (är) en riktigt stolt mamma!!!

Lagom när det var dags att hämta tjejerna dök regnet upp. Ett sånt där härligt stilla regn. Välbehövlig! Nu kanske gräsmattorna blir gröna till slut! :-)

Idag blev det till att åka till jobbet extra tidigt. Vi har morgonmöte så farmor var snäll och hjälpte mig med barnen så slapp dom gå till fritids och dagis redan halv sju. Och jag kunde passa på att göra mig lite frukost att äta på vägen i lugn och ro. :-) Jag var väldigt orolig för att jag skulle bli riktigt toktrött av att kliva upp redan kvart i sex men faktiskt känns det helt okej. Jag är inte tröttare än när klockan ringer kvart över sex. Tvärtom känner jag mig nästan piggare, trots avbrott i sömnen... Så nu får jag fundera på om jag ska prova att gå upp lite tidigare för att känna mig piggare. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...