söndag 18 mars 2012

Nu är den faktiskt verkligen här!

Sedan den 10 mars är det vår här! Nu står det inte bara vårtemperarur hos smhi, det står vår. Känns så himla bra. Gatorna är bitvis sopade och tussilago växer i slänterna. Så härligt!!!
Nu längtar jag bara efter lite varmare och roligare väder!!!
Och så vill jag ha nya skor så jag kan gå promenader utan att fötterna känns som våtvarma omslag... ;-)

Jag måste ta mig en tur till Lindex igen. Byxorna jag köpte igår var toksmå. Det får mig att börja tro att det är nåt strul med dom jag köpte först... Suck! Så irriterande för jag gillade verkligen dom... Ja, ja... Det blir nog bra... Får kika efter nya senare idag när jag tar med tjejerna för att hitta en Hello Kitty-film. :-)

Grabbarna ska få vårrusta cyklarna med pappa medan jag och tjejerna shoppar.

Jag går runt och försöker formulera ett mail i huvudet... En situation som behöver redas ut, snarast, med en person som inte är direkt talbar. Eller intresserad av att lösa situationen. Drygt, energistjälande och ger mig en jäkla massa huvudvärk. Ger den en chans till sen blir det till att ta till hjälp annars...

I kväll ska jag på Bokklubb. Var jättelänge sen och ska bli så kul! Den sista tiden har jag dessutom kommit in i en riktig läsperiod och sista boken läste jag ut i morse. Fick en bok av svärmor som jag ska ge mig på när jag åker i väg i eftermiddag. :-)
Är det nån av er läsare som gillar att läsa? Har ni nån favoritbok att tipsa om?

8 kommentarer:

  1. Trist när man hittar ngt man gillar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt surt. Damen i kassan sa att vissa stretch töjer mer på sig än andra. Då blev jag mer irriterad...

      Radera
  2. Åh, så underbart med tussilago! :D
    Har du läst "14 år till salu" av Caroline Engwall? Eller serien om Stephanie Plum av Janet Evanovich (första boken heter "Lovligt byte"). De är kanonbra!

    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag har missat dom böckerna. Ska genast kolla upp dom!

      Radera
  3. Det är så mysigt med tussilago :) Jag längar efter att få se några :) Snödroppar har vi här men inget gult fint som lyser upp...

    Ja jag tänkte oxå på att de sopade vägarna här för ett par dagar sen och kom på mig själv med att le :) Snacka om vårtecken!!

    Kram finaste <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det Oskar som hittade tussilago i en slänt. Utan honom hade jag nog fortfarande inte hittat dom. ;-)

      Och ja, visst är det härligt med sopade gator!

      Radera
  4. härligt med vår!!

    vet hur det är med sånt mail att skicka. och en person som inte går att diskutera med, jobbigt som fan.
    hoppas det går bra

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart med vår!

      Det blev inget mail. Personen ifråga ringde och bokade möte med mig och två till. Om ett annat ärende som jag trodde va uppklarat...

      Radera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...