onsdag 22 februari 2012

Halt, halt, halsont...

Igår blev det en dag med vab för min del. Sebastian vaknade med en dundrande huvudvärk till sin förkylning och eftersom jag blev så dålig av min förkylning valde jag att hålla Sebastian hemma.
Även tjejerna fick vara hemma då det härjar en riktigt hemsk magsjuka på dagis.

Sebastian mådde bättre redan på eftermiddagen så jag meddelade jobbet att jag skulle komma idag.

Imorse vaknade Oskar med ordentligt svullen hals, ont i kroppen och huvudet. Eftersom jag lovat jobbet att komma, plus att jag redan varit borta massor, blev det lite lätt panik först. Men det löste sig. Jag sitter på tåget medan farmor kom hem till barnen.

Tjejerna fick vara hemma idag dom med. Vill inte ha dom på dagis mer än nödvändigt just nu. På Malins avdelning saknades halva gruppen i måndags...

Så nu sitter jag som sagt på tåget. Tittar ut på det fallande regnet. Det är halt och blött ute och inte alls sportlovsväder! Men shit vad skönt det är att snön smälter!!!
Det tråkiga är bara att snön under tiden är så smutsig och grå... Men vad gör det om det innebär att våren är på ingång! :-)

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni kryar på er och snart är friska igen.
    Härligt med lite farmor tid för barnen även om det kanske kunde varit roligare om de varit friska =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...