torsdag 5 januari 2012

Fantasifull grönsakssoppa


Jag blev sugen på soppa idag när det var dags att äta lunch... Tänkte mig en enkel buljongsoppa med minispagetti.

Det blev inte så...

Strimlade morötter, rödbetor och potatis grovt. Finstrimlade lite purjolök och kokade med kycklingbuljong.

Det blev mer än jag tänkt mig så soppan fick stå till middagen. Denna härliga färg mötte oss då!
Och smaken? "Mmm... Det var ju gott ju" sa Sebastian. "jag vill ha mer" sa Emilia. Och Malin slevade i sig ett stort lass!
Gott!!!!

*uppdaterat innehållet då rödbetor byttes ut till törstig av autokorekt... ;o)
Tack Martina! :o)

2 kommentarer:

  1. ja sopoa kan vara riktigt gott :) o färgen om den inte är reglerad i efterhand va ju så läcker:)!!!

    SvaraRadera
  2. Det var rödbetorna i soppan som gjorde färgen. Och när den hade stått ett par timmar så blev den så där intensivt röd! Vacker färg!

    Jag kan verkligen förstå att man använder rödbetor som färgämne!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...