lördag 31 december 2011

Året som gått 2011!

Januari
Året startade med en massa underbar snö! Men även några dagars blaskande...
Jag tjatade på kommunen så dom faktiskt plogade skolvägarna. ;o)
Vi gjorde en stor möblering, tjejerna i ett rum, grabbarna i ett och vi föräldrar i ett.
En väldans massa kalasande inklusive mig själv!


Februari
Börjar med en rejäl magsjuka. Emilia däckar totalt.
Firar min älskade mormors 80-årsdag.
Mer snö! Oskar får glasögon.
En massa pendeltågskaos. Även SJ har samma strul.
Stegar lilla omgången av Willvin Walkers
Melodifestival

Mars
Vi fick lite vår. Och lite mer vinter! Men sen kom våren.
Jag och Malin barnsvagnsmarscherade.
Bloggrubrikers vara eller icke vara är ett hett ämne.

April
Påsk - på nytt ställe. Vår.
Massor med tankar på mina vänner och vad jag kan eller inte kan göra för dom.
Skansenbesök.
Mer magsjuka. Flera av oss....
Sömnbrist!



Maj
Valborg. Sjösättning. Scouter. Fackeltåg.
Willvin Walkers.
Emilia modellar för Polarn o Pyret.
Provsmakar Ben and Jerrys och konstaterar att det inte är nåt för mig. ;o)
Båtåka!

Juni
Sommarlov. Midsommar. Student. Bloggkollo.
Julimammaträff! ♥ Besök på Yasuragi.
Sol, sol, sol, värme!
Tokprickig Malin. Den nakna sanningen.




Juli
Semester. Sommar. Bad. Ettårskalas. Fyraårskalas. Värme. Sol. Bad. Malin fick ny säng.
Regnbåde vis solnedgång!
Barnmatsburkens tid är över.

Augusti
Mina underbara vänner överraskar oss med att ge vårt badrum en makeover! ♥ Jag får städmani.
Malin lär sig att gå!
Lillebror gifter sig! I hemlighet men helt öppet.
Mammabloggkryssning!
Skolstart. Emilia byter avdelning.

September
Vi plockar massor med svamp!
Rens och städmanin forstsätter.
Vi kikar på en lägenhet vi inte får.
Jag klipper av mig håret!
Hösten kommer sakta, sakta...
Nioårskalas.


Oktober
Sommaren är slut!
Mer prickar. Mer svamp! Härlig tid i skogen!
Första frosten.
Malin får röntga höften.
Willvin Walkers igen.

November
Malin börjar på dagis!
Malin skaffar sig den ena fläskläppen efter den andra.
Vi hittar smultron.
Den efterlängtade snön uteblir. Kylan likaså.
Jag börjar jobba. Maken firas.


December
Snön fortsätter att lysa med sin fråvaro.
Sjuårskalas. Lucia. Jul. Nyår!
Jobb, jobb, jobb.





Sammanfattat
Vi fick en riktigt rejäl vinter och jag njöt så mycket det bara gick av all snön! Fick lite skäll när även jag började klaga in i mars... ;o)
Både Tony och jag har varit hemma under året och det har varit otroligt givande att vi båda fått ta del av Malins första år och även dela så mycket tid med Emilia, Oskar och Sebastian med.
Vi firade min mormors 80-årsdag med dunder och brak och en massa släktingar.

Jag har en massa fina vänner som verkligen har funnits där för mig det här sista året! Ni vet vilka ni är!!! Tänk bara att dom fick för sig att ge vårat badrum en riktig makeover! Oj vad lycklig och rörd jag blev!

Sommaren var lång och härlig! Hösten likaså!

Hela året har, tack vare mitt bloggande, inneburit en massa nya samarbeten, event, träffar, vänner, provsmakningar och äventyr! Jag har varit borta en hel weekend, druckit massor med goda viner, träffat kändisar, ätit massor med god mat och minglat för fullt!

Livet går från botten till toppen och fram och tillbaka. Vissa perioder har det här året varit väldigt tufft men vi har ändå ridit ut varje storm. Men jag måste säga att med facit i hand har jag varit nöjd med mitt år!
Avslutet hamnar inte helt på topp men jag hoppas att början på det nya året även tar oss till topp!
 
2012
Jag ger inga nyårslöften så slipper jag bryta dom.
Men jag välkomnar det nya året med glädje och hoppas det är ett riktigt positivt kanonår vi har framför oss!

Jag hoppas att frågetecken kring vissa delar i vårt liv rätas ut och att vi får ett år med massor av glädje, skratt, familj och vänner!

GOTT NYTT ÅR!!!

7 kommentarer:

  1. Vilken bra sammanfattning! Härliga bilder på en härlig familj!! <3<3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk sammanfattning. Goa underbara tjej!!

    Jag önskar dig ett fantastiskt Gott Nytt År

    Kram

    SvaraRadera
  3. Martina - <3<3<3<3<3

    Ewa - <3<3<3 Tack!! Och detsamma!!!!

    SvaraRadera
  4. Underbara du och underbara familjen! Önskar er allt gott 2012 och att vi träffas snart igen!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. va bra sammanfattning:)!! massor av härliga bilder gott nyttt år

    SvaraRadera
  6. Hej = )gott nytt år =) jätte härlig blogg du har!!
    Hit kommer jag gärna flera ggr. Hoppas ni får en bra dag. kram

    SvaraRadera
  7. Ett härligt år, och ett bra bloggår eller hur!!! GOD FORTSÄTTNING!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...