tisdag 22 november 2011

Hysteria

Martina har bjudit in mig att gå med och se den romatiska komedien Hysteria med henne på bio ikväll.

Det är en ny film som har biopremiär på fredag den 25/11.
En ung läkare uppfann en liten pryl till många kvinnors lättnad…

Viktorianska England, 1880. Mortimer Granville, en ung doktor, börjar arbeta för Dr Dalrymple, som behandlar den fruktansvärda kvinnliga sjukdomen Hysteria genom att erbjuda kvinnor intim, manuell lättnad.

Efterfrågan blir så stor att Mortimer har svårt att hinna med. Med hjälp från sin vän Edmund, en miljonär med en passion för elektronik, uppfinner de världens första vibrator, som blir en enorm succé. Under resans gång, blir Mortimer förälskad i Charlotte, Dalrymples vackra och ytterst okonventionella dotter.

4 kommentarer:

  1. Åh du måste berätta hur den var. Har sett info om den.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  2. Sv Problemet är att jag har den lägsta SGI:n, 180kr/dag. Den har jag haft hela tiden, pga att jag anmälde mig som arbetslös den 4 nov 2008 och inte dagen innan. Jag låg sängliggande den 3 nov, ringde arbetsförmedlingen o talade om det - ändå blev det så... jag har överklagat men det hjälpte inte. Hade en månadslön på ca 30000 innan (hade två jobb, ett dagjobb och ett nattjobb), men icke då. Så det var ett slag på käften...
    Sen började jag ju jobba i maj o hoppades på nåt sätt att min SGI skulle höjas. Men NU säger dom att den inte gör det eftersom jag valt att vara mammaledig halvtid (trots att papprena från arbetsgivaren säger att jag är heltidsanställd) :S

    SvaraRadera
  3. Britta - det tycker jag att du ska göra!!!

    Yohanna - Den var väldigt bra! Se den!

    Annika - vilken jobbig sist!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...