söndag 25 september 2011

Sömntrubbel och rekommenderas inte!

Vaknade tidigt idag. Inte bara för att vara helg, utan tidigt ändå. Redan före klockan sex. Strax efter det kom Emilia och inte långt senare Oskar... En lång morgn idag alltså...

Fast å andra sidan har hela natten varit lång. Har sovit jättedåligt. Vaknat flera gånger och drömt en massa konstigt...

Tror sömnbristen beror på att jag lyckades äta för mycket godis igår...


Vi startade med ju med mysmatchen-chipsen och dom rekommenderas INTE. Den med kebabsmak smakade visserligen åt kebabhållet men var på tok för starka för mig och föll mig bara inte i smaken. Sourcream Italian Cheese smakade varken gräddfil eller parmesanost därmot massor av den lilla nya svartpeppar som skulle vara i.
Så nä, det slutade med att vi hällde tillbaka chipsen i påsarna och ställde tillbaka dom.

Men vi provade ytterligare en smak chips igår. Jag hade en sån där minipåse Lays med Sourcream and onion-smak. MUMS! Så lite goda chips hann jag få. ;o)

Men eftersom vi inte gillade mysmatchenchipsen så åkte godisskålen fram och  nä, jag åt inte massor. Ganska lagom mängd. Lite mot vad jag har tryckt i mig vid andra tillfällen men tydligen på tok för mycket för vad min mage klarade av.

Jaja, en läxa lärd och inte gör det mig nåt heller. Känns bra att veta att jag inte klarar av att vräka i mig längre. ;o)

I övrigt då det här med mat, kost och hälsa? Jodå, jag har ätit frukost, lunch, mellanmål och middag varje dag i två veckor nu. Inte låtit bli godis men nästan helt minskat suget och när jag äter sånt så blir det små, små mängder.

Sömnen har varit sååååå mycket bättre, förutom i natt då... Och jag känner mig piggare och gladare! Och jo, redan nu börjar vågen sakta, sakta krypa neråt...Jag är NÖJD!

Och jag stegar på med... På en vecka hamnar jag på medel ca 10800 steg vilket betyder en del dagar med färre steg, en del med fler. Känns helt okej då jag inte gör nåt extra enbart för stegens skull just nu!

2 kommentarer:

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...