torsdag 11 augusti 2011

Underbara årstid!!!

Jag tänker gå mot strömmen nu!

Jag tycker vi har en härlig årstid! Det blir lite mörkare för varje dag, en liten krispig kyla har krupit in i vindarna - en förvarning om höst.

Träden börjar sakta ändra färg. Snart har vi den vackraste tiden på hela året när varenda träd är klädda i dom allra vackraste färgerna!

Jag njuter! Myser med en bra bok, tänder ljus, drar på mig mina älskade fleecekläder.

Njut! Hösten är början på nya tider! Skolorna börjar, barnen går tillbaka till dagis - barnen växer!

Ja, vi behöver lite mer kläder. Långbyxor istället för shorts, långärmat istället för t-shirt. En fleece eller jacka. Samma mängd kläder, lite mer täckande bara!

Så ja, jag tycker att ni ska njuta, titta er omkring och se allt det vackra runt er!

Regnet tänker ni nu... Ja det behövs för att vi ska få färgprakten, för att svampar ska titta upp ur jorden, för barnen att hoppa i!

Och glöm inte kräftorna! Som man kan äta året om men som smakar så gott i sommarnatten!

NJUT!!!

5 kommentarer:

  1. Mja, jag kan delvis hålla med dig men hade gärna haft lite sommar innan hösten kommer! ;-) Tur att man har en rejäl solsemester planerad i januari! =)

    Kram på dig söta du!

    SvaraRadera
  2. Fast jag har haft en låååång härlig sommar! För mig gör det inget om hösten börjar komma krypandes nu!
    :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar mörker :-D

    SvaraRadera
  4. jo visst är det lite småmysigt. men TUR vi får ett avbrott i september och förbereda oss på rikgtig höst (sol o värme)
    ¨tycker hösten kom lite väl tidigt och lite väl sent i år faktiskt =////

    SvaraRadera
  5. Ja okej då kräftor får ju verkligen än att längta efter hösten själv var vi iväg här i gränna och la burar för på lördag ska vi ha kräftskiva här
    Med äkta egen fångade vättern kräftor mumma

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...