söndag 21 augusti 2011

Bröllop och kräftor!

Igår började dagen med regntunga moln som med jämna mellanrum släppte ifrån sig lätta duggregn. Ungarnas humör var okej men inte det bästa.
Vi funderade till och med på om vi skulle åka hem...

På eftermiddagen var jag irriterad och trött och inte alls på humör när vi alla gick order om att samlas på dansbanan. Jag tänkte inte göra det...
Till jag fick höra vad dom var på g. Min lillebror och hans sambo skulle gifta sig!!!
Så i gummistövlar och skitiga byxor fick jag se dom vigas. ;-)
Jättefint och jättekul!!!! Det var S's bror som vigde dom!

Vi skålade i rosa bubbel och laddade sen om för den årliga kräftskivan!

Tjejerna nattades innan och grabbarna fick vara med. Såååå gott!!!!
Vid bordet bredvid åt dom havskräftor och jag fick smaka. Jag får alltid höra hur gott det är men nä, jag tycker inte det!!! Jag äter hellre mina vanliga. ;-)

Det blev en fin kväll och när vi kände att grabbarna behövde komma i säng gick Tony och jag ner vi med!

Idag väntar hemgång, skönt! <3

5 kommentarer:

  1. Låter härligt med bröllop. Ja man kan bli överraskad om man stannar kvar. Vi försökte vid vår vigsel få "1svägerska a till stället vi var på men hon trodde vi skojade o kallade oss lite dumma. Men när vi träffades för mat på restaurangen så hade hon inga ord över då hon missade sin börs bröllop. Min familj var på kräftsiva igår medans jag intog 24 Tim arbete. Ha en bra söndag.

    SvaraRadera
  2. Vi gjorde ju samma vid vårt bröllop, en överraskningshistoria, med en vigselförrättare, ett vittne och ett lånat vittne.

    "Vårt" vittne sa såhär: Och titta vad jag har på mig! Det här!?!? (trasiga jeansshorts och linne)
    (Vittnet hade samma på sig som en gest, när Skrot-Fia hade sitt kalas)

    SvaraRadera
  3. Beatrice - nä, vad typiskt!!! Här visste som tur var några nyckelpersoner om det så det hade fixats och trixats i smyg för att se till att folk var på plats!

    Skrotis - Hihi... Här var det i alla fall några fler vittnen. Mamma grina ordentligt! ;o)
    Och kul med klädseln. ;o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...