måndag 18 juli 2011

Vilse i pannkakan och måndagslistan...

Hmm... Jag gick ju nästan vilse nu när jag skulle skriva inlägg. Det första i datorn på nästan två veckor och hela blogger ser annorlunda ut. ;o)

Hela dagen idag har gått åt till att fixa med tjejernas rum. Jag har dessutom hunnit med att ge mig på grabbarnas rum lite också.

Malin sover just nu sin första natt i växasäng. Spännande! Hon somnade i alla fall utan problem! Alltid nåt. Återstår att se hur natten går och om hon kommer ut själv imorn bitti. :o)

Och lagom när jag nattat Malin kom jag på att jag glömt ta bilder så ni får vänta till imorn innan dom dyker upp.


Slänger in en liten måndagslista med... Var ju ett tag sen...

I dag måndag är jag glad för att
- Vi har haft tio härliga dagar ute i skärgården med mestadels riktigt bra väder och härliga humör!
- Oskar har tappat sin första tand! Äntligen!!!
- Malin sover sin första natt i stor säng
- jag har en massa underbara vänner!
- jag har en sån underbar man ♥ och våra underbara barn!
- vi denna vecka kommer fira ett 1-årskalas och ett 4-årskalas!

Tanken är att listan ska peppa inför kommande vecka och det är JennyN som ligger bakom. Gör en lista du med vetja. Vad är du glad för den här veckan?

4 kommentarer:

  1. Hihi vi kommer inte bo större, men är dock 4 på 77kvm så det funkar än.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Som jag nämde innan, så gör vi tvärtom ;-) Lill-Skrot har sovit i en växasäng hela tiden, och flyttar nu till spjälsängen (han kan klättra ur, och upp på vår säng och ramlar och slår sig)

    Nästa steg blir tillsammans med syrran i deras säng. Men då måste rutinerna sitta lite bättre, sova lite bättre hela nätter, och dagisinskolningen avklarad (inte för mycket nytt på en gång)

    SvaraRadera
  3. Tur att brorsorna har ajphone så jag kan följa din blogg på landet hoppaa natten gick bra i sängen cazzandra äter äntligen bara en gång på natten men sover i min säng men det stör mig ju som sagt var inte

    SvaraRadera
  4. Johanna - Hihi, ja det är ju lite skillnad. ;o)


    Skrotis - Ja du, alla har vi ju våra egna modeller som funkat bäst. :o) Men det är nog första gången jag hört nån byta från växasäng till spjälis. ;o)

    Virre - Du får väl skaffa dig en ajfån själv. Och sen kan du skaffa en egen blogg. ;o)
    Natten gick jättebra!!!
    Skönt att ni är nere på ett mål per natt... Jag känner mig bortskämd med att Malin inte äter på nätterna, ingen av dom andra har slutat så tidigt och Emilia var ju i tvåårsåldern...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...