tisdag 19 juli 2011

Tårtkalas!

Andrea kom över med ungarna idag och förutom att vi lunchade och var ute så barnen fick leka av sig så har ve dessutom firat tjejerna.

Jag slängde snabbt ihop en tårta i morse som jag trodde skulle bli torr och tråkig men som blev riktigt god.
Köpebottnar med marsan och skivade jordgubbar i. Rosa grädde, jordgubbar, marsipanros och Prinsessan Lillifee- figurer dekorerade tårtan. Och den hann safta till sig med. Mums!!! Det tyckte i alla fall jag, Malin och Emilia.

Nu har gästerna åkt hem sen en timme tillbaka, grabbarna är ute och cyklar, Emilia spelar tvspel, Malin sover och jag fortsätter plockandet och fixandet i barnens rum.

7 kommentarer:

  1. Va fin tårta ser riktigt god ut

    SvaraRadera
  2. Åh, jordgubbstårta är ju det bästa! Och vilken härlig rosa färg du fick till :-)

    SvaraRadera
  3. Virre - Tack! Den var god!

    Caroline - färgade med karamellfärg. :o)
    Och ja, jordgubbstårta är verkligen gott!!

    SvaraRadera
  4. Tack fina!! Snäll du är som vill hjälpa!

    Mums den där tårtan ser god ut! :D

    SvaraRadera
  5. Slängde i hop jaja det ser skit gott ut ,önskar att jag kunde fixa till en sånn RECEPT `???``

    SvaraRadera
  6. matts - jo, slängde ihop... Det där var en enkel tårta... ;o)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...