lördag 23 juli 2011

Både sorg och glädje idag...

Det är blandade känslor här idag...

Efter en solig tur ut igår fick vi en toppenkväll. Strålande solsken och riktigt varmt!
Nästan för varmt inne i båten, när den dessutom värmts upp av motorn i fyra timmar kort innan vi skulle sova...

Medan vi satt uppe vid brasan fick vi höra om bomben i Oslo...
Jag har nog aldrig innan varit så tacksam över min mobil som nu.
Att kunna sitta här ute utan tv och ändå kunna följa detta otroligt hemska.

Twitter, facebook, Aftonbladet online, radion... Det är våra informationskällor just nu.

Det är ofattbart att höra om alla dessa omkomna människor. Jag tänker tillbaka på när tornen rasade i New York... Den dagen stod jag på jobbet. Minns det precis...

Kommer nog alltid minnas det här med. Datumet med.

För oss är dagarna här förknippade med födelsedagar. Barnens kusin fyller år idag. Emilia imorn. Malin i torsdags. Och så detta hemska i Norge mitt i.

Jag väcktes vid fem i morse och kunde inte somna om. Kollade Aftonbladet då... Över 80 döda på ön Utøja... Så ofattbart. Så hemskt!!! Och så unga människor!

Jag tittar på mina barn och är så tacksam att jag har dom. Man tänker lite extra på sina egna barn, sin egen familj...

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Det kramar om ordentligt i hjärtat idag. Hade tänkt att "bara" följa nyheterna på nätet via datorn, för barnens skull, men med morgonens nyheter om Utöya så kunde jag inte hålla mig från de rörliga bilderna. :-/

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tänkte bara fråga om du fick mitt mejl?
    Ska jag ändra något mer på teckningen?
    Kram! :)

    SvaraRadera
  3. Skrotis - ja du... På sätt och vis är jag nog lite glad att vi inte var hemma även om det också var jobbigt...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...