tisdag 10 maj 2011

Pasta amore!

Dags att återge onsdagens äventyr då...

Jag var i väg och smakade på Ridderheims Pasta Amore med Spot and Tell.

Denna härliga syn var det första vi möttes av när vi klev in.
Pasta Amore finns i fem goda smaker
• Mozzarella, parmesan & körsbärstomater
• Kräftstjärtar, dill & soltorkade tomater
• Bacon & tryffelchampinjon
• Toscanska grillade grönsaker
• Pesto med long sherry tomater
 Det var väldigt trevligt uppdukat och inbjöd till en trevlig måltid!
Jag hade dessutom väldigt trevligt sällskap till bords!
Vi fick ju självklart prova alla fem olika smaker att Pasta Amore!
Min favorit blev Kräftstjärtar, dill & soltorkade tomater.
Den är dessutom den smaken som skiljer sig mest från dom andra smakerna med smaken av dill och kräftor.
Dom andra fyra smakerna har lite liknande smaker men ändå sina egna smaker. Av dessa fyra var det Mozzarella, parmesan & körsbärstomater som blev min favorit. Stora tärningar av parmesanost och små minibollar av mozzarella.
Mumsigt värre!!!

Men faktiskt var jag väldigt postivt överraskad av att alla fem sorter smakade väldigt bra!!!
Vissa av dom kanske var lite väl lika i smaken men det behöver ju inte vara negativt. Det var ju ändå olika ingredienser på samma gång.

Jag rekommenderar verkligen Pasta Amore till er andra.
Och just det, jag kanske ska berätta vad det är för nåt. Pasta Amore är en smaksättare tänkt till pasta men passar nog till en massa andra rätter med!
Dom olika smakinnehållen ligger i olja och en förpackning är tänkt att räcka till en förpackning färsk pasta. Cirka två portioner!

Med oss hem fick vi en varsin goodie bag från Ridderheims med alla fem sorter Pasta Amore att äta hemma!

1 kommentar:

  1. Hej Linda,

    Tack för en hemskt trevlig kväll. Jättekul att du ville komma :) Har du hunnit testa någon av smakerna hemma ännu?

    Ha en härlig kväll!
    Linn, Spot and Tell

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...