torsdag 14 april 2011

Matvägran och karlgöra ;o)

Min lilla underbara tokunge är såååå rolig att mata just nu. Eller inte. Vi har ju börjat introducera vår egen mat mer och mer i stället för att ge barnmatsburkar. Och jodå, det fungerar jättebra. Hon äter bra och med glädje. I tisdags fick hon kassler, potatis, ärtor och morötter. Väldans gottigt. I går var det fiskpinnar - utan panering- och potatis. Mums, mums.
Till lunch idag fick hon en burk. Samma sort som hon ätit såååå många gånger. Men nä, åt väl kanske en fjärdedel och sen fägrade hon. Tony och jag åt omelett med stekt potatis och fetaost. Den dög. Tyvärr var nog fetan lite i saltaste laget för henne.

Det blir lite funderande och pysslande med maten här hemma numera. Det gäller ju att komma på maträtter som Malin kan äta helt själv eller som hon kan tänkas gå med på att vi matar henne med. :o)

Fast det är ju inget negativt i detta. Bara lite frustrerande när man sitter där med en tallrik mat som hon vägrar äta. ;o)
Annars då. Jo, har mest varit hemma idag och igår. Igår fick jag ett välbehövligt städryck. Städade ungarnas rum, dammsög hela lägenheten och vek en veckas ren tvätt. Vi tvättar ju en till två tvättar om dagen...
Skulle ha strukit nya köksgardiner med men orkade inte så Tony har lovat att ta tag i dom idag. ;o)
Men det får bli senare, först ska bilen besiktas.

Idag har jag faktiskt inte gjort nånting. Suttit en hel del vid datorn. En sån dag liksom. Ska strax klä på Malin och gå ut en sväng innan det är dags att hämta barnen. Ikväll ska Tony och jag på föreläsning med Malin Alvén, hon från Knattetimmen på radion. Ska bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...