fredag 25 mars 2011

Skrotvakt och smaskens!

Det har varit en ganska lång dag idag.
Eftersom jag, som var så trött, envisades med att sitta uppe och se på en massa tv igår kväll istället för att hoppa i säng var jag ganska trött i morse. Och hallå, det var ju en ny serie som började, jag var ju nyfiken. Och somnade dessutom halvvägs... :-S

I alla fall, var ganska seg i morse och hade känningar kvar från kvällens dunderhuvudvärk.
Åkte iväg med 7:15-tåget för att passa Skrotbarnen från klockan nio. Yups, vi bor på varsin sida stan. Mötte uppe Martina på samma gång och sen begav vi oss till öppna förskolan.
Fyra småttingar varav den ena är knappa två år medan resterande tre är mellan sju och nio månader. Det blev lite funderingar hur vi skulle få till lunchen först men det gick galant.
Mamma Skrot kom tillbaka efter lunch och Lillskrot blev såååå glad! Jag tycker det är så kul hur dom redan som så små blir så lyckliga när mamma och pappa kommer!

Malin och Lillskrot leker.
Lillskrot är en månad yngre än Malin. Lite svårt att tro när man ser dom va? ;o)
På vägen hem fick jag huvudvärk modell extrem. Tror det är en kombination av trötthet, trotsbråk och väderomslag som orsakade den. Jag känner fortfarande av den men just nu funkar ändå livet i alla fall. Sista strecken hem på tåget var inte kul. Kunde inte ens ha glasögonen på mig!
Till middag i dag har vi nog ätit som så många andra, våfflor! Mums!!! I det här hemmet serveras dom med sylt och grädde men också med gräddfil, rom, räkor och lök. Sååå gott!!! Hur äter ni era våfflor?
I kväll får det bli en lugn kväll på soffan och i morgon bitti tänkte jag ta mig en välbehövlig sovmorgon. :o)
På dagen i morgon ska jag iväg på Lingon och Blåbär-visning hos Sofia. Ska bli skojs!
Och på söndag väntar kalas för min mamma!

Får ju inte glömma. Det är ju fredag! En massa FridayLove ska delas ut som vanligt.

Beckah - hoppas du mår bättre och får ett svar vad som händer!!
  Martina - du vet var jag finns!
Skrotmamman - samma där, du vet var jag finns!
Min underbara man - älskar dig!!!
Mina barn!
 Mina underbara vänner, både irl och online!  
Petra - krya på dig!
Sofia - hoppas livet fortsätter åt rätt håll nu!
Våren - välkommen hit!!! (okej, kommer du nu då? ;o)
och självklart också
alla mina läsare!

3 kommentarer:

  1. Tack tack och du ingen länkning till våren?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Samma här: tack, tack, minst sagt. Och vilken JÄTTE min son ser ut att vara!? WOW! Eller kanske ett "oj"!?

    Våfflor äter jag annars bara med sylt och/eller grädde. Inget annat ;-) Men jag har inte ätit våfflor sen vi bjöd grannarna på det för typ 5 månader sen ;-)

    SvaraRadera
  3. Martina - nä, jag hittade ju ingen!! Såååå irriternade! ;o)

    Skrotis - Hehe... Ja, vinkeln på bilden kanske inte riktigt är den rätta. ;o) Men jo, han är större i alla fall. :o)

    Och du, jag bjuder på våfflor! Nästa gång ni kommer. Både med sylt & grädde och med räkor & tillbehör.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...