måndag 7 februari 2011

Jaaa! Och måndagslista.

Börjar veckan med måndagslistan. Denna idé kommer från Jennyn.se för att peppa inför kommande vecka. Gör en du med vetja! ;-)

Idag måndag är jag glad för att
- jag har klarat en magsjukenatt (med Emilia) helt själv!!!
- ingen annan har insjuknat ännu.
- jag ska få gå till dietisten idag!!
- jag har en underbar man och underbara barn!
- jag har underbara vänner!
- livet känns riktigt bra
- vi ska fira min mormors 80-årsdag på lördag
- möbleringen hemma blev så bra!

Tack för att ni hållit tummarna. Det funkade! Jag kommer iväg idag!
Blev dock lite ändringar i schemat men inte värre än att jag nu sitter på tåget.
Jag skulle ha ätit frukost med Skrotmamman och Martina på Monday morning i Kista centrum idag. Först fick Skrotmamman förhinder (jag hoppas du får en bra dag idag!!!!) och igår insjuknade Martinas barn i barnsjukdomarnas värsta (enligt mig), magsjuka. Hoppas barnen kryar på sig snabbt!!!

För att slippa sitta själv och äta frukost på andra sidan stan skaffade jag mig lite nytt sällskap. Lindisen och Max möter upp och det ska bli jätteskoj då vi inte har träffats på väldigt länge!!!

Jag hoppas dessutom att det finns en skopunkten i Kista då jag måste reklamera mina älskade vinterskor. Sulan har börjat läcka, mitt under foten, på den ena. Räcker med att det är lite mer än fuktigt på marken så blir jag blöt...

Efter lunch blir det till att åka iväg och lämna Malin till Tony för att sen åka iväg till dietisten!!! Spännande och skrämmande. ;-)

Igår blev det verkligen en lugn dag som mest tillbringades vid datorn för min del. Tony och Oskar var i väg med farmor och farfar en sväng, Sebastian var hos en kompis och både Malin och Emilia sov bort en del av dagen. Vilket resulterade i att jag glömde bort att börja med maten i tid så oj, det blev mumsig pizza till middag. ;-)
Och jag vet inte vad det var i pizzan men jag fick värsta rycket och plockade rent i hela lägenheten och fixade tvätt. Och fint blev det tydligen för imorse när Emilia kom upp utbrast hon "vilken fin toalett" i badrummet. Älskade unge!!!! <3

Jag vet att jag lovade recept på lördagens middag men jag kom på att jag hade glömt det först när datorn var avstängd. Det får komma ikväll istället.

Nu ska jag sätta mig och läsa och njuta av min dag!!!
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande du kommer få idag! Finns på mobilen mottaglig för sms-rejs ;-) Blir ju nyfiken ju!

    Gick relativt bra. Det mest spännande blir på eftermiddagen, när jag hämtar Fialottan.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...