onsdag 22 december 2010

God Jul!

Det blev en dag med fullt upp från morron till kväll igår.

Medan Tony lämnade grabbarna i skolan började jag med sillsalladen. Emilia var jättesur att hon inte fick dricka rödbetssaft. ;-)
Vid tio började vår tvätt-tid och Tony hämtade grabbarna. Han tog sen Oskar och Emilia och åkte en tur till Nynäs medan jag rensade i köket. Det var välbehövligt. ;-) Varvade rensandet med tvätten och barnmatning också.

På eftermiddagen gick jag och Oskar och handlade det sista inför idag och helgen. Tur man kan dra pulka för tungt blev det!!!

Efter en lååång dag blev det en väldigt sen pizzamiddag. Vi gjorde egen. Gottigt! Till och med Malin höll sig vaken och lyckades få i sig en hel stor barmatsburk!! (Ja inte själva burken, innehållet... ;-)

Medan jag vek undan den sista tvätten och började packa grabbarnas kläder hann klockan bli nio och det va dags att slå sig ner i soffan för att kolla andra delen av Morden i Sandhamn. Lite sommarkänsla mitt i vintern.

Plockade fram och började slå in alla julklappar medan jag tittade på tv. När sista paketet ÄNTLIGEN var inslaget var klockan tjugo i ett!!!

Men inte gick jag och lade mig för det. Rensade klart det sista och kom i säng vid två.

Hade tur och fick sova ostört fram till sju så jag är ändå ganska pigg idag.

Tony är ute och skottar fram bilen innan nästa lass snö kommer, Malin sover, Emilia leker och grabbarna packar med mig. Nu ska det sista packas ner så vi kan fira jul resten av dagen.

Skinkan är i ugnen, klapparna under granen och barnen uppspelta!

Ha en riktigt bra dag idag!!!
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. lyxigt med tidig jul. hoppas ni får en superdag!!

    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Tackar, tackar! Och ja, det var väääääldigt gott!!!!

    Kramar tillbaka!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...