fredag 19 november 2010

Tårtor och raketer!!!

 Vilken dag! Vilken underbart härlig dag!!! Lycka!!!!

Den började med treårsmonster på besök men henne lämnade vi av på dagis för att få röja av sig. ;o) Hem och började baka tårtbottnar till dopet på söndag. Hann göra den första och mata Malin (mer om det i kommande inlägg) och sen var det dags att parkera sig vid datorn. Och vänta på raketen.... Yups, jag har väntat på en raket idag! Och inte vilken som helst utan Sony Ericssons Xperia-raket.
Inne på Sony Ericssons facebooksida hade dom en kampanj där man kunde anmäla sig till raketen. Ju fler som anmälde sig innan fredag klockan tolv, desto högre rabatt. Det började från 0:- och fortsatte hela långa vägen upp till 1500:-! 200 snabba fans skulle få chansen att köpa en valfri Xperia till den aktuella rabatten... Först till kvarn...

Klockan blev tolv och inget mail... Tiden tickade på och först klockan 12:24 damp mailet ner i min inbox. Snabbt in på The Phonehouse's hemsida och så klickade jag hem mig en Xperia X8! Jag hann!!!! 1500:- i rabatt och dessutom fraktfritt så 449:- slutade mitt köp på!!!! Jag är sååååååå nöjd! Det trista är bara att jag nu måste vänta. Flera, flera dagar innan brevbäraren kommer.... ;o)

Men det roliga för idag slutar inte där....
Det kom faktiskt en brevbärare idag med... Med mina Miss Dee-ringar. Såååååå fina!!!! Bild kommer!

Andra tårtbotten skulle bakas efter allt det där och då gick jag runt på små rosa moln...

Hämtade hem barnen och Tony lagade till den goda middagen vi (jag) fått i uppdrag att buzza från Buzzador. Skriver ett längre inlägg om det sen...

Och därefter kom dagens höjdpunkt! I alla fall för Oskar! Han fick gå på sitt första disco!!! Och inte fick Sebastian följa med heller, för det var bara för f-isar och ettor. ;o) Det blev en massa spring, liiiiite dans och en massa gottis! Det skulle hålla på 18:30-21:00 men strax efter åtta var det en överexalterad kille som kom och bad att få gå hem. ;o)

Kvällen avslutas med att Tony har bakat lite mer inför söndagen och jag har hjälpt till. Nu ska jag lägga mig på soffan och äta lite morötte rmed dipp!

Imorn ska vi baka en kaka till på förmiddagen och helst även en tårtbotten till. Klockan elva ska jag och barnen på kalas. Lär nog inte vara hemma förrän halv två, två.... Då tänkte jag hinna påbörja mina tårtor innan det är dags att göra oss klara för att gå på nästa kalas vid fem.
Barnens kusin Natta har precis fyllt 20 år och ska firas.
Och så hade jag tänkt avsluta kvällen med att duka upp i församlingshemmet inför dopet... Vi får väl se hur det går med den biten. ;o)

Medan jag skriver det här SNÖAR det!!!!! :o)

2 kommentarer:

  1. Du och jag med Xperian alltså....? Eller får Tony den så hoppas du på en annan ny telefon? ;-)

    Lycka till med dukningarna!

    SvaraRadera
  2. Du och jag och maken med xperia.... Han klickade hem en senare på eftermiddagen... ;o)

    Och tack! Gjorde allt i morse...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...