lördag 20 november 2010

Kalas, kalas, kalas...

Har känt mig en aning stressad idag!
Fick lite sovmorron av barnen och vaknade inte förrän framåt halv åtta. Maken fixade frukost och jag gick igenom helgens alla kläder. Satte på en tvätt, bakade en tårtbotten till, påbörjade nästa kaka och fick lämna över till Tony för att springa in i duschen. Kvart i elva bad jag honom köra oss alla till kalaset. Kändes som tiden bara rann iväg.

Bild stulen på facebook ;o)
Gjord av Bettan
Kalas för en 5-åring med fullt ös. Drygt 20 ungar som drog runt och tjoade och tjimmade och bara lät! Dom serverades hotdogspizza och en sååååå fin tårta i form av en femma! Och den var inte bara fin, den var riktigt smarrig med!!!
Malin fick lite mat men suktade mer efter pizzan jag åt!!! Även bullen försökte lilla fröken få en smakbit av. ;o)

Blev en prommis hem till Tony som hade gjort klart allt i bakväg. Och oj vad gott allt ser ut!!!

Nu har vi sanerat köket efter allt bakande och bara är en stund innan det är dags att susa iväg på nästa kalas. Blir mycket folk där med!

Kvar att göra är
- "bygga" tårtor
- duka i församlingshemmet (har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska stressa och skaffa pappersdukar imorn eller bara duka med löparna som ligger på borden...)
- fixa mina naglar ;o)

Just nu känner jag mig mest ganska trött.
Lär nog bli en ganska lugn kväll här hemma imorn. Tror ingen kommer vara speciellt pigg då. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...