torsdag 18 november 2010

Modersmjölkscentralen

Om du är gravid, tänker bli det någon gång eller kanske precis fått barn med en amning som fungerar över förväntan.
Läs detta hos Skrotmamman!

För mer information:

Din MVC/BVC-sköterska borde kunna hjälpa till med information.

Men kom ihåg att först och främst känna efter om amning är något för dig och din kropp och landa först i amningen innan du tar doneringsbeslut.

(vet du nån mer modersmjölkscentral får du gärna meddela det så kan jag lägga till i listan...)

Det här fina inlägget har jag stulit med tillåtelse inne hos Martina... :o)

7 kommentarer:

  1. Jag är evigt tacksam för donerad mjölk eftersom det är så viktigt att det finns på t.ex. neonatal-avdelningar. W fick det när han var helt nyfödd och min egen bröstmjölk inte kom igång förrän efter 2 dagar... ;-) Så japp - jag skulle önska att fler gör det...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men hörru Linda, hänvisning till mig då? :-)

    SvaraRadera
  3. Petra - ja, det är ju jättebra att det finns, men som sagt, trist att inte fler har kunskapen om det!

    Martina - förlåt, skyller på tröttskalle. ;o)

    SvaraRadera
  4. Wohooo! Sprid ordet vidare! Linda, lägg gärna din direktlänk under mitt inlägg!
    Funderar på om man ska lyfta frågan hos BVC, som Martina sa idag, där kan de ju - i de fall amningen funkar problemfritt - ge mer info!

    SvaraRadera
  5. Skrotis - klart jag kan lägga länken hos dig med!!

    Och påminn mig i början av december så ska jag påtala det på vår bvc med!

    SvaraRadera
  6. Ser jag början av en folkrörelse?

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...