måndag 15 november 2010

Mamagala, måndagslista och lite vardag!

Hmm... Om jag skulle försöka få till lite ord på mina tankar och funderingar och få till ett inlägg här i bloggen då.... Har satt mig flera gånger vid datorn idag och öppnat ett nytt inlägg men inte fått ner ett endastaste litet ord. Och det är inte så att jag inte har nåt att skriva utan det vill bara inte låta sig skrivas!

Börjar i felvänd ordning och tar dagen före gårdagen. ;o)

Efter en okej natt med på gränsen till för lite sömn så startade dagen ganska bra. Om man bortser från allt regnande... Det blev full regnmundering på på barnen när vi gick till skola och dagis. Kollade på kort tidigare idag. För tre år sen hade vi nästan en meter snö ute och nu är det bara regn, regn, regn... Lite skillnad! Jag hade då hellre haft regnet!

Vid elvatiden ringde fritidsfröken. Sebastian hade 38 graders feber och behövde få komma hem! Tony hämtade honom och jag passade på att mata Malin. Vår lilla tjej börjar äta riktigt bra nu! En halv stor burk med kycklinggryta och sen lite fruktpuré på det. Fast fruktpurén var inte nån jättehit! Hon tyckte mest att det var surt. ;o)

Sebastian kom hem och lade sig i soffan och där har han legat hela långa dagen. Sovit om vart annat och fått högre feber. Måste nog skaffa mig en ny febertermometer imorn. Känner att det kanske inte är så kul för honom längre att använda den rektala och ibland är det ju skönt att kunna kolla hur hög febern är.

Hämtade hem Oskar och Emilia coch då hade jag sån tur att det i stort hade slutat regna helt. Bara lite dugg kvar. Läste på fb att Petra hade fått snö idag. Blev bara liiiiite avis. ;o)
Sebastian, från i somras ♥ 

Kvällen har varit lugn. Vi åt fläskfilégryta med pressad potatis. Så enkel att göra och supergod!!! Iaf om den görs på mitt sätt. Görs den på mammas sätt är den knappt ätbar, hon har i stinkande gorgonzola!!! BLÄ! ;o)

Nu ligger tre barn i sina sängar och Sebastian i soffan. Allt blev bara så där avslappnat!
Måste ju berätta också... Matade Malin för en stund sen. Gjorde lite större mängd i flaskan än hon normalt brukar få. Hon satte i sig alltihopa och fick dessutom den söta lilla mätta tjockismagen!!! Hennes mage har ju inte blivit sån av bröstmjölken och det ska den visst bli när dom äter ordentligt!

Gårdagen då?
Då var jag, tillsammans med Martina, på årets Mamagala på Berns!
 Jag kom före Martina och stod där och väntade och kikade på människor. Galaxa blev fotad framför dom stora glittriga mama-bokstäverna. Önskade verkligen att jag kunde att fotograferat henne. Rosa glitter bakgrund mot hennes vita hår och silvriga kläder! Tyvärr har jag inte tagit några bilder med egen kamera då mobilen dog, alla bilder kommer från Martinas. Men jag fotade med den jag med. ;o)

När Martina kom hade en liten kö börjat bildas och på bara några minuter var det hux flux en låååång ringlande kö! Men det gick snabbt att köa och vi kunde spana in lite kändisar under tiden. ;o)
 
Inne bjöds vi på rosarött bubbel som var såååå gott!! Hann tyvärr bara få ett glas innan det var slut. :-/ Minglade runt lite och sen högg vi varsin tallrik med underbart god mat! Mindre bra var dom otroligt tunga tallrikarna. Det var rejäla tallrikar att äta från ståendes med bara en gaffel och dessutom med ett glas i handen. Det bjöds på vin till maten så jag passade på att ta mig ett glas vit! Helt okej vin.
 
Vi kikade runt lite och hamnde hos Cupcake Sthlm som bjöd på alldeles för goda minicupcakes! Åt fler än jag nog borde ha gjort men är det fest så är det. Hihi...
 
Det var inte bara en massa god mat det bjöds på, det bjöds på kändisar med... Hehe... Ja, det är kul! Jag är sån som tycker det är spännande med kändisar.... *fnissfniss* Och det var inte bara såna man knappt kände igen, det var alla möjliga.... Eva Funk, Jan Johansen, Anna Book, Katrin Zytomierska med hela familjen, Josefin Crawford, Camilla Läckberg med maken - Robinson-Martin och så några till.... ;o)
Älskade Josefins hår, tyckte Jan J såg väldigt gammal ut och kramades med Anna B.
 
Själva prisutdelsningen ägde rum inne på Chinateatern. Jag hamnde bredvid Stina Rautelin. Hihi....
 
Vinnarna?
Årets karriärmama - blev Brigitta Ohlson, EU-minister som tillträdde som gravid och kommenterade folks oro med "Jag är gift med en modern man, ingen dinosaurie"! ;o)

Årets scenmama - Zinat Pirzadeh. Innan det var hennes tur att vinna satt jag och tittade ett par rader framför mig vem det var som hade sån fin galafrisyr med en stor fjäril i. Det var hon!
 
Årets revanchmama - simhopperskan Anna Lindberg fick detta pris för att hon mindre än ett år efter förlossningen slog till och vann EM-medalj! Tyvärr var Anna sjuk och var inte med.
 
Årets modiga mama - Lena Sundström, journalist som bla gjort "De kallar oss rasister"? Hon vinkade från skärmen, då hon befann sig på konferans i Danmark.

Årets barnklädesdesigner - Monamici, ett klädmärke jag inte har hört talas om innan!
 
Årets bloggmama - ketchupmamman, inte heller hon var på plats men klicka på länken så ser ni hennes härliga tacktal!
 
Årets papa - härliga Marcus Birro fick detta pris och jag tycker han var värd det. Och nog dom flesta andra som var där för han fick stora applåder!! När han pratade om sina fyra barn, två i himlen och två på jorden, blev jag alldeles tårögd!
 
Årets modemama - designern Marina Kereklidou vann detta pris och skojade glatt om hur byxorna i garderoben hade helt fel snitt efter tre års föräldrarledighet. ;o)
 
Årets hjäldemama -   Linda, en mamma som upptäcke sin aggresiva cancer medan hon väntade sitt tredje barn. Idag lever hon med vetskapen att hon kommer att finnas för sina barn snart.... Mäktigt och sorgligt!
 
Årets provokatörmama - så rätt! Katrin Zytomierska så klart! Skämtade friskt på scenen men bar en klänning, som egentligen var väldigt snygg men, som på henne fick den mig att fråga Martina om hon visste om Katrin och Bingo väntar syskon.... ;o)
 
Årets konferencier - undervara Annika Lantz! Hon starade med att immitera en förlossning och på slutet låg hon på golvet och gjorde "slipp-menssmärtor-yogaställning" med Katrin Zytomierska!
 
Efter prisutdelningen var det modevisnig där kändisar gick tillsammans med sin barn, tex Bingo med barnen Nova och Ringo och Markoolio med sin dotter som jag missade namnet på...
 
Som avslutning delades en stor goodiebag ut!
En del av innehållet var senaste numret av Mama, schampo och balsam från Gliss, hårsray från Schwartzkopf, dryck och bars från Reztart, Gevalias nya kaffe, strasshalsband från Lindex, pussel och lite annat.... Vägde ett halvt ton att få hem men det va ju lite skojs i den så.... ;o)
 
Avslutar med en kort måndagslista!
 
Det är JennyN som har kommit på denna peppande idé, häng med du också!
 
Idag måndag är jag glad för att
- jag har min man och mina barn! ♥

- jag hade en superhärlig kväll med Martina på mamagalan!
- Malin äter massor och börjar byta storlek på kläderna!
- jag idag har fått reda på en vädligt spännande överraskning... (mer om den längre fram)
- mina tights i storkek L är stora!!!
- jag äntligen har hittat mina skor!!!

6 kommentarer:

  1. Låter verkligen jätte roligt!!

    SvaraRadera
  2. nu blev jag nyfiken....

    SvaraRadera
  3. Hoppas Sebastian kryar på sig snabbt!!!

    ... och japp - kolla in kortet på bloggen idag så ska du se hur det snöade... och det snöade hela kvällen... tog fler kort - men de var så mycket snö att de mest blev vita ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var kul att ses i söndags!

    SvaraRadera
  5. Bettan - det var det!!

    Andrea - det kommer, det kommer. ;o)

    Petra - det verkar inte vara nåt långvarit som tur är. Och skicka hit lite snö vetja! ;o)

    Britta - jaaa, jättekul att träffas!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...