torsdag 17 juni 2010

Tonårsfasoner!

Lite segt på bloggandet den här veckan...
Mår lite så där i min förkylning och har dessutom inte varit hemma så mycket heller... Har varit i Nynäs varje dag på olika ärenden... Har även varit hemma och fikat hos min svägerska ett par gånger...

I övrigt går tiden här hemma mest ut på att orka med en blivande åttaåring med tonårsfasoner.... :-/ Just nu blir vi nog osams om det mesta tyvärr.... Det största problemet just nu är att Sebastian måste lära sig att passa tiden... Sen några månader tillbaka har han hittat kompisar på gården bredvid. Är ett tvillingpar som han gärna leker med så fort han kan... Vi har varit snälla och låtit honom gå iväg massor. I början funkade det ganska bra men sista veckorn har det där med att passa tiden inte funkat alls. Säger vi fem kommer han sju osv osv osv.... Häromdagen hämtade jag honom strax innan åtta!!! "jag är hungrig" är det första han säger då... Till saken hör att Tony stod och lagade middag när han drog... För han fick egentligen inte ens gå ut just då.... Så antagligen stannade han väl ute för att han visste att han inte skulle få komma ut mer den kvällen annars...

Ett utegångsförbud i det här läget känns inte som det bästa det heller med tanke på vädret med... Vi vill ju inte att barnen ska sitta inne hela eftermiddagen när det är strålande solsken ute... Vad gör man??? Tips någon???

Fast bortsett från det, alla tonårsfasoner alltså..., så är det väl så bra det kan bli här hemma med ett syskon på g, en treåring i värsta trotsen som vrålar för allt - både bra och dåligt och en blivande sexåring som börjat testa sina gränser. ;o)

Just nu längtar jag efter en massa sol och värme och båten! Åka på semester. Förhoppningsvis blir familjelivet lite lugnare då...

Den här helgen blir vi kvar hemma. Vädret känns inte superlockande och så är ju jag så hemsk att jag gärna vill se Bröllopet på tv. Även Oskar har bett att få se det. ;o)
Vi får väl se vad med vi ska fördriva tiden med... Blir väl lite packande med. Om en till två veckor är det dags att börja ge sig ut på sjön på längre tid och det är ju lite som ska packas ner då...

Förresten, pratade med FK idag... Fick reda på att min sjukskrivning är godkänd graviditeten ut! Såååå skönt att veta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...