söndag 14 februari 2016

Glömska, kaos och vinster!

Ni vet den där när man kommer på att man har glömt bort något, precis innan man ska somna...? Japps, så gjorde jag igår. Alldeles för sent kom jag på att vi glömt steka pannkakor till Emilia som ska på museum med scouterna idag. Det blev till att ställa klockan på halv åtta. Jag som hade ställt in mig på att få sovmorgon...

Jag vaknade redan sju. Inte allt för kul. Men innan jag tänkt tanken klart på att somna om kom jag ihåg pannkakorna. Så jag klev upp istället. Fixade disken som ingen orkade med igår kväll och ställde mig sen och stekte pannkakor. Kokade varm choklad och fixade frukost med när jag ändå höll på.

Nu har jag hoppat tillbaka i sängen igen. Tänkte kolla lite serier på datorn en stund. Bara vara. Känns som en sån dag. Lägenheten är ett litet kaos - som jag inte kan göra nåt åt. Dom kommer och drar in fiber imorn och vi behövde tömma hela väggen mot grannen från hall till vardagsrum. Kabeln ska dessutom dras i takhöjd. Det kommer bli snyggt värre när listen ska dras ner till antennuttaget i vardagsrummet... Eller inte... Men det blir nog bra.  Jag hoppas bara dom kommer till vår lägenhet tidigt så jag kan återställda under resten av dagen. Få ordning igen. Det är två skrivbord, en hurts, en soffa och hallmöbler som ska ställas tillbaka..

Idag har vi inga andra måsten än att hålla koll på tiden när Emilia kommer tillbaka och att ta emot ett blombud. Japps, jag ska få blommor. Härom dagen vann jag en tävling på Spot and Tells instagramsida. Man skulle gissa vilken dag Allegro Primotivos nya etikett såg ljuset första gången och jag gissade närmast. Yeay!!! Vinsten var röda rosor på alla hjärtans dag!

Det är inte enda vinsten jag har vunnit sista veckan. Jag vann inne hos Mammatill3.nu också. Jag har vunnit en mattermos från Carl Oscar. Yeay!!! Det kändes lite extra kul då jag hade hunnit glömma bort att jag hade tävlat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...