lördag 13 februari 2016

Chockerande upptäckt, mellosnack och fiber.

Vad lustigt det är ibland. Jag som i vanliga fall är den som längtar efter snö och tycker det är fusk när alla andra får snö tycker just nu att det är riktigt härligt att titta ut. Strålande sol och inte en gnutta snö. Visserligen kallt men som sagt, ingen snö. Knappt frost. Medan Facebook och Instagram är fulla av snöbilder. Jag lockas inte alls av det just nu. Det får gärna vara kallt ett tag till. Inbillar mig att det blir en bättre vår då. Men helst ingen mer snö.

Lördag idag. Mellolördag nummer 2. Jag har noll koll inför årets mello. Vet att Perelli inte får vara programledare men inget om artisterna. Jag har missat allt. Å andra sidan gick det inte att köpa nån schlagerbibel i år. Hahaha

Igår blev det en lugn men energisk dag. Föreläsning på förmiddagen. Massor av mellosnack. Hahaha! Föreläsaren använde mello som exempel. Riktigt kul! När jag kom hem fick jag värsta energirycket och satte igång och städa. Det blev så fint så. På kvällen hann jag dessutom med att vika berget av tvätt som väntade. Så imorse var det riktigt najs att vakna. Synd bara att jag vaknade för tidigt.

Jag tänkte skriva att det blir en lugn dag idag. Tills jag kom på att jag har en massa möbler att flytta. Och den här gången är det inte jag som fått möbelfeber. Dom ska dra in fiber på måndag. Från hall till vardagsrum. I taket. Alla möbler ska bort som är i vägen. Det innebär för oss två skrivbord, en hurts, en frys och soffan. Jippi yeay. Och just det. Skohylla och hurts där med. Så det finns lite att göra här hemma i helgen. Men det blir nog bra. Jag gör det jag kan själv idag och imorn när Tony är hemma får han hjälpa till.

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Ingen mer snö nu! Fast vi har ett lager som ligger sen igår.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...