söndag 22 november 2015

Frustration deluxe

Frustrationen som uppstår när man inte kan eller får använda sin högerhand är allt annat än rolig. Jag får inte lyfta alls med den men ska samtidigt använda fingrarna. Vilket går någorlunda bra. En stund. Minsta lilla jag tar i för mycket eller vinklar handen fel så gör det ont. Skriva går typ en mening. Skriva på datorn funkar en stund sen blir jag jättetrött i hela handen. Och ja, jag förstår att det ska vara så här. Det är ju bara några dagar sen operationen.

Men det är så jäkla frustrerande att inte kunna göra dom vardagliga sakerna. Handla blir ett projekt. Sopa golvet. Dammsuga har jag inte ens försökt fast det verkligen måste göras. Vika tvätt gör ont. Det provade jag i ren frustration i onsdags. Tömma/fylla diskmaskin och duka med en hand går väl an men tar lite mer tid. Laga mat går till viss del, men jag kan inte skära nåt. Det är en rörelse som gör ont.

Lägg sen till att jag inte hade hunnit rensa klart efter möbleringen av tjejernas rum. Bokhyllor och sängar som stått/står på fel plats. Allt som skulle ha burits ner till källaren. Källare som hade behövt få sig en omgång för att få plats med hyllorna och skapa bättre utrymmen. Jag hann inte. Och det är såååå frustrerande att inte kunna göra nåt nu. Att hela tiden vilja göra saker men inte kunna det.

Jag är inte vidare rolig att leva med just nu misstänker jag. Tålamodet är inte speciellt stort. Frustrationen tar över. Inte ens en vecka har gått och jag håller på bli galen. Jag vill ju bara få ordning här hemma i kaoset. Så jag kan slappna av. För jag kan inte slappna av i den här röran. Det kryper i hela kroppen på mig. Jag vill inte se alla dessa högar som ska ner till källaren. Om en vecka är det första advent och maken fyller år. Jag vill ha ordning hemma. Men det går liksom inte. Jag kan inte. Och jag är van vid att kunna göra det jag vill. Så om nån känner för att hjälpa mig att flytta om i källaren och bära ner det som ska dit är ni välkomna. Jag bjuder på fika! Säg bara till i god tid så jag hinner planera en tur till ica. Eller muta ett barn. Hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du kikat in.

Jag svarar i första hand på kommentarer här i min egen blogg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...